Wybory konsumenckie uczniów

fot. ConsumerClassroom.eu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W trakcie roku szkolnego uczniowie dokonują wielu wyborów dotyczących między innymi przyborów szkolnych, przekąsek na drugie śniadanie, dojazdu do szkoły itd. Po kilku latach niektóre stają się prawdopodobnie ich zwyczajami konsumenckimi. Portal edukacji konsumenckiej Consumer Classroom na początek nowego roku szkolnego przygotował zestaw ćwiczeń i materiałów, które pomogą kształtować umiejętności uczniów przydatne im w codziennym życiu.

Przygotowany przez zespół Consumer Classroom pakiet na powrót do szkoły pt. „Wybory konsumenckie” zawiera ogólne informacje i praktyczne ćwiczenia, dzięki którym uczniowie staną się bardziej świadomi własnych decyzji konsumenckich. Pakiet obejmuje trzy istotne zagadnienia: etykiety na produktach spożywczych, praktyki stosowane w reklamie oraz wpływ transportu na środowisko. Przeznaczony jest dla młodzieży szkolnej w wieku 12-18 lat.

Pakiet zawiera zastępujące elementy:

  • Lekcję poświęconą konkretnym zagadnieniom związanym z wyborami konsumenckimi z dwoma zadaniami
  • Lekcję poświęconą zwyczajom zakupowym z trzema zadaniami
  • Ćwiczenia do oceny i ewaluacji uczniów
  • Powiązane zasoby z witryny internetowej Consumer Classroom dla każdego kraju

Materiały mogą być wykorzystane na różnych przedmiotach szkolnych, np. biologii, podstawach przedsiębiorczości, wiedzy o społeczeństwie, godzinie wychowawczej.

Pakiet można pobrać ze strony Consumer Classroom. Zapraszamy do korzystania!

Rozwijany przez Komisję Europejską portal dla nauczycieli Consumer Classroom jest ogólnoeuropejską i wielojęzyczną platformą wsparcia nauczycieli w realizacji zajęć szkolnych z młodymi konsumentami. Zgromadzono w nim zasoby edukacyjne wokół szeroko rozumianej tematyki konsumenckiej, obejmującej ponad 10 obszarów, w tym prawa konsumenta, finanse osobiste, zdrowe odżywianie, zrównoważoną konsumpcję, edukację medialną. Dostępne są one również w języku polskim, umożliwiając natychmiastowe skorzystanie z nich podczas lekcji. Nauczycielom stworzono możliwość zorganizowania lekcji online i udostępniania jej uczniom ("Moja klasa").

W Polsce opiekę nad portalem Consumer Classroom sprawuje Fundacja Think!.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie