Ćwicz zmiękczenia w Pszczółce - aplikacji do nauki czytania!

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowatorska aplikacja do nauki czytania Pszczółka jest doskonałą innowacją edukacyjną. Urozmaica zajęcia w klasach szkół podstawowych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych i uprzyjemnia naukę czytania w domu, tym samym pomagając nauczycielom, terapeutom i rodzicom w kształceniu dzieci. Aplikacja usprawnia czytanie oraz pomaga w eliminowaniu zaburzeń z nim związanych, w tym dysleksji.

Ćwiczenia w aplikacji powstały we współpracy ze specjalistami z zakresu czytania i zaburzeń w uczeniu się. Pszczółka (www.pszczolka.online) wspiera rozwój techniki czytania, rozumienie czytanego tekstu, pisanie początkowe i umiejętności fonologiczne. Różnorodność ćwiczeń i gier sprawia, że nauka odbywa się w formie zabawy. Pszczółka to indywidualny trener, który towarzyszy uczniowi przez całą edukacyjną podróż.

W jednym z poprzednich artykułów, które ukazały się na łamach portalu Pedagogika Specjalna opublikowaliśmy listę ulubionych ćwiczeń nauczycieli i teraupetów w 2018 r. Pełny artykuł można przeczytać tutaj: https://pedagogika-specjalna.edu.pl/terapia-pedagogiczna/aplikacja-do-nauki-czytania-pszczolka/.

Niedawno powstało nowe ćwiczenie na zmiękczenia i od razu zyskało popularność trafiając na szczyt wspomnianej listy. Zostało stworzone we współpracy z pedagogami specjalnymi, w odpowiedzi na potrzeby naszych użytkowników. Ćwiczenie pojawiło się w sekcji Pisanie. Zadanie 409 polega na wyborze głosek: ś/si, ź/zi, ć/ci, dź/dzi lub ń/ni. Uczeń może posłuchać poprawnej wymowy danego słowa lub frazy, a następnie wybrać odpowiednią głoskę.

Przygotowane zostało pięć poziomów trudności, aby ułatwić proces przyswajania wiedzy. Wśród przykładów uczeń spotka się z wyrazami, frazami a czasem również pseudosłowami.



1. Wybierając pierwszą kategorię, uczniowie otrzymają wyrazy ćwiczone według zasady "zmiękczenia przed spółgłoskami i samogłoskami". Np.: siatka, piłka siatkowa, ziarnko grochu, myśl, późny obiad, świeczka itd. W tej kategorii mogą pojawić się pseudosłowa, co sprawi, że uczniowie będą musieli z uwagą wykorzystywać zasadę.



2. Druga kategoria zawiera słowa z głoskami miękkimi na końcu wyrazu. Wśród przykładów znajdują się: gałąź, łabędź, coś, łoś, koń itd.



3. W trzeciej grupie, znajdują się słowa zakończone na -ść i -źć, np.: gryźć, złość, spóźniony gość, powieść przygodowa itd.



4. Kolejną kategorią jest zbiór różnych wyjątków, np.: nitka, chrzcić, wodnik, ścisk, guzik itd.

5. Najtrudniejsza kategoria łączy wszystkie słowa przećwiczone w tym zadaniu.

Ćwiczenie na zmiękczenia to od dawna wyczekiwane zadanie przez nauczycieli, rodziców i pedagogów specjalnych. Można je wykonać na laptopie, rzutniku w klasie i tablicy interaktywnej. Przykłady mogą być wykonywane przez grupę uczniów lub indywidualnie. Polecamy je również jako formę sprawdzenia poziomu wiedzy uczniów, ponieważ wyniki wykonywanego ćwiczenia są zapisywane.

Informacje praktyczne dla poradni

Korzystanie z aplikacji w ramach zajęć w poradni jest całkowicie bezpłatne. Zapraszamy wszystkie zainteresowane poradnie do korzystania z Pszczółki, wystarczy zgłosić się na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwonić pod numer telefonu +48 22 211 88 33.

Informacje praktyczne dla szkół

Zapraszamy wszystkie szkoły do korzystania z aplikacji Pszczółka. Aplikację można wyświetlić na projektorze, tablicy interaktywnej lub komputerze. Należy zgłosić się do nas na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub zadzwonić pod numer telefonu +48 22 211 88 33 i podać hasło: Edunews.pl by zyskać dwumiesięczną darmową licencję próbną w zamian za opinię na temat aplikacji.

***

Oprogramowanie zostało stworzone z pomocą finansową TACR.

 

(ARTYKUŁ PROMOCYJNY)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie