Rozum musi być wspierany przez technologię

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ludzki rozum to najlepsza i najmocniejsza technologia na tym świecie. Jeszcze, bo może okazać się, że już niedługo tak będzie, jeśli nie będziemy potrafili wspierać świadomie naszego rozumu dostępnymi technologiami. Jest to szczególnie istotne w nauczaniu. Szkoła musi włączać technologię do nauki, ponieważ posługują się nimi uczniowie.photo: sxc.hu

Istnieje duże niebezpieczeństwo, że luka pomiędzy technologią a szkołą będzie się pogłębiać, powodując duże szkody przede wszystkim u tych, którzy do szkoły uczęszczają. Dlatego musimy pamiętać, że dziś technologie to przede wszystkim pomoc dla nas, tak w codziennych sytuacjach, jak i w złożonych problemach i radzeniu sobie z nimi. Media cyfrowe stały się przedłużeniem zmysłów człowieka – uważa prof. Janusz Morbitzer z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. 

Posłuchajmy ciekawej rozmowy zarejestrowanej podczas międzynarodowej konferencji WCCE 2013 w Toruniu:

Przy okazji warto wspomnieć o zbliżającym się 23. Sympozjum Naukowym CZŁOWIEK – MEDIA – EDUKACJA (Kraków, 27-28 września 2013) – jednym z najważniejszych spotkań ludzi zainteresowanych stosowaniem technologii w edukacji i innych dziedzinach aktywności społecznej. Jego organizatorem jest właśnie prof. Janusz Morbitzer. Warto tam być. Zainteresowanych zapraszamy do rejestracji: http://www.ktime.up.krakow.pl/Sympozjum.html. Edunews.pl jest patronem medialnym tej konferencji.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie