Szkoły i kreatywność

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

system oświatySzkoły publiczne zabijają kreatywność narzucając wszystkim uczniom jeden styl uczenia się. Nie powinniśmy na to pozwalać, ponieważ każdy uczeń jest inny i uczy się w odmienny sposób. Szkoła to nie fabryka, która ma produkować absolwentów. Na to jedno z najbardziej istotnych zaniedbań publicznej edukacji zwraca uwagę Sir Ken Robinson podczas TEDTalks.

Dzięki Mindblowing.pl możemy już obejrzeć z polskimi napisami wystąpienie Kena Robinsona na konferencji TEDTalks w 2006 r. Warto poświęcić te niecałe 20 minut aby obejrzeć dwa filmy dokumentujące wystąpienie świetnego mówcy, który potrafi celnie i dowcipnie krytykować wady systemu oświaty wymyślonego jeszcze w XIX wieku.

Robinson zwraca uwagę na różne style uczenia się i indywidualne preferencje ucznia. Podkreśla, że niestety na całym świecie żyją miliony wybitnie utalentowanych osób, które nie rozwinęły swóich talentów właśnie z powodu niewłaściwej i niedopasowanej do ich osobistych preferencji edukacji szkolnej.

i druga część wystąpienia:

TEDTalks (TED to akronim od Technology, Entertainment, Design) to jeden z najciekawszych cykli międzynarodowych konferencji, który zapoczątkowany został w 1984 r. Celem konferencji jest zebranie w jednym miejscu najbardziej kreatywnych umysłów świata, aby mogli oni - dzieląc się swoją życiową wiedzą – pogłębiać rozumienie problemów rozwoju cywilizacyjnego i inspirować społeczność światową do działań zmieniających świat.

Sir Ken Robinson jest światowej sławy autorytetem w dziedzinie rozwoju kreatywności, innowacji i kapitału ludzkiego. Współpracuje z rządami wielu państw Europy i Azji, instytucjami międzynarodowymi, największymi firmami świata z rankingu Fortune 500, fundacjami, stowarzyszeniami i instytucjami kulturalnymi.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

W dziale "powody" dodałbym jeszcze punkt o tym,że jak ktoś dużo gada, to rośnie procent gadania bez ...
Stanisław napisał/a komentarz do Czym więcej mówisz, tym mniej cię słuchają
Mówienie jest łatwiejsze niż organizowanie aktywności innych, w tym uczniów. Dlatego tak łatwo wpada...
Wspomnienie w początku lat 90-tych. W gazecie (chyba "Dziennik Polski") był zamieszczony artykuł o t...
Ppp napisał/a komentarz do Jak (nie) dokształcają się Polacy?
Odpowiedziałbym "tak - dawniej", jeśli chodzi o udział w kursie. Warto jednak zauważyć, że jak ktoś ...
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Ja się popytam, jak będą się czuły dzieci, które ten niesluchajacy nikogo i chodzący po klasie zaczn...
Świetny sposób uczenia dorosłości, odpowiedzialności i współpracy - bez osądzania, bez wzbudzania po...
A może chodzi o to, aby introwertycy uczyli się udziału w dyskusji.
Jacek napisał/a komentarz do Wyzwanie dla prawnika...
Janusz Korczak powiedział „nie ma dzieci, są ludzie”. I to jest prawda. Przecież każdy dorosły kiedy...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie