Polska szkoła przyszłości

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
PodkastyPolska szkoła bywa nowoczesna, chociaż jeszcze nie jest to zjawisko powszechne. W większości przypadków działa według starych, powielanych od dziesięcioleci, schematów. Nie zmieni jej nawet najlepsza reforma przygotowana przez ministerstwo, dopóki sami nauczyciele i dyrektorzy szkół nie uznają, że istnieje potrzeba zmiany i wprowadzenia innowacji, aby dogonić uciekający świat.
 
Nie ma jednak odwrotu. Polskie szkoły muszą się unowocześniać, nie tylko pod kątem infrastruktury informatycznej i oprogramowania, ale przede wszystkim pod kątem wprowadzania na wszystkich lekcjach najnowszych, stosowanych na Zachodzie metod nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno komunikacyjnej. Do tego potrzebujemy nauczycieli zdolnych do realizacji zajęć z użyciem laptopów, kamer wideo, telefonów komórkowych, tablic interaktywnych i przede wszystkim różnego rodzaju narzędzi dostępnych w Internecie (np. blogów, kursów e-learning, wikipedii), takich, którzy będą potrafili oderwać się od dotychczas stosowanych metod i szerzej włączyć uczniów w proces uczenia się.

O polskiej szkole przyszłości rozmawiamy z Anną Rękawek z redakcji miesięcznika Dyrektor Szkoły i Towarzystwa Rozwijania Inicjatyw Oświatowych (TRIO). Nagranie zrealizowano podczas konferencji Społeczeństwo wiedzy - mit, czy szansa dla Polski w Warszawie (10.01.2009).

{mp3}szkolaprzyszlosci{/mp3}
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Świetnie napisane. Daje do myślenia i w zasadzie jak się tak zastanowić to ma Pan absolutną rację. Z...
Ogólnopolskie wytyczne skończą się tym, że nic się nie zmieni...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Czy sztuczna inteligencja osłabia nasze kompetencje?
W jakimś stopniu na pewno osłabia. Uzależnia. Tak integrujemy się w większy system. Podobnie jest w ...
AI nie zastąpi naszej odpowiedzialności za własny rozwój ;)
Podoba mi się podejście operacje na szacunku, a nie kontroli :)
GPT napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
GPT napisał/a komentarz do Kierunki rozwoju polskiej edukacji
Ministerstwo kupuje pracownie STEAM, ogranicza fizykę i chemię, a wszystko to okrasza pięknym slogan...
Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie