Polska szkoła przyszłości

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
PodkastyPolska szkoła bywa nowoczesna, chociaż jeszcze nie jest to zjawisko powszechne. W większości przypadków działa według starych, powielanych od dziesięcioleci, schematów. Nie zmieni jej nawet najlepsza reforma przygotowana przez ministerstwo, dopóki sami nauczyciele i dyrektorzy szkół nie uznają, że istnieje potrzeba zmiany i wprowadzenia innowacji, aby dogonić uciekający świat.
 
Nie ma jednak odwrotu. Polskie szkoły muszą się unowocześniać, nie tylko pod kątem infrastruktury informatycznej i oprogramowania, ale przede wszystkim pod kątem wprowadzania na wszystkich lekcjach najnowszych, stosowanych na Zachodzie metod nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno komunikacyjnej. Do tego potrzebujemy nauczycieli zdolnych do realizacji zajęć z użyciem laptopów, kamer wideo, telefonów komórkowych, tablic interaktywnych i przede wszystkim różnego rodzaju narzędzi dostępnych w Internecie (np. blogów, kursów e-learning, wikipedii), takich, którzy będą potrafili oderwać się od dotychczas stosowanych metod i szerzej włączyć uczniów w proces uczenia się.

O polskiej szkole przyszłości rozmawiamy z Anną Rękawek z redakcji miesięcznika Dyrektor Szkoły i Towarzystwa Rozwijania Inicjatyw Oświatowych (TRIO). Nagranie zrealizowano podczas konferencji Społeczeństwo wiedzy - mit, czy szansa dla Polski w Warszawie (10.01.2009).

{mp3}szkolaprzyszlosci{/mp3}
 
 
[Motyw muzyczny wykorzystywany w podkastach Edunews.pl pochodzi z płyty Nine Inch Nails pt. Ghosts I-IV: utwór 3-Ghosts I, dostępny na licencji Creative Commons BY-NC-SA 3.0 US
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie