Sytuacje trudne wychowawczo w szkole

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak sobie radzimy w szkole z "trudnymi" zachowaniami uczniów? Jak reagować, jak poszukiwać najlepszego rozwiązania? Co warto, a czego nie warto robić - o tym opowiadał w webinarze Superbelfrzy Nocą #31 Prof. UAM dr. hab. Jacek Pyżalski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Wiele zachowań i reakcji, które mają miejsce w klasie, można rozwiązać inaczej, niż zazwyczaj to czynimy. Ale to wymaga pewnej refleksji - dobrze, spróbuję czegoś nowego. Nie powinniśmy bać się i próbować poszukiwać nowych sposobów radzenia sobie z sytuacjami, które spotykamy.

"Na własnej nieskuteczności nauczyłem się zasady pęku kluczy. Jak się zachowujemy? Tak jak z zamkiem. Na oko wybieramy jeden z kluczy i próbujemy. Jeśli ten klucz pasuje, świetnie. Ale jeśli nie pasuje - sięgamy po następny i tak dalej, aż trafimy na właściwy. Z kluczami nie mamy takich problemów, ale już z uczniami tak. Zbyt często bowiem usztywniamy się z naszymi reakcjami." - przekonuje prof. Pyżalski.

Zapraszamy do obejrzenia zapisu webinaru, który ma przede wszystkim zainspirować do poszukiwania lepszych rozwiązań:

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie