Jak dobrze rozpocząć rok szkolny?

fot. Superbelfrzy RP

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Mijały wakacje, nadchodził wrzesień, a w rozmowach nauczycieli coraz częściej pojawiał się temat dotyczący pierwszych dni nowego roku szkolnego. Wkrótce zaroiło się od postów z oryginalnymi pomysłami, więc postanowiliśmy się nimi podzielić “na żywo”. I tak 27 sierpnia br. odbył się pierwszy webinar Superbelfrów pod tytułem: „Nauczyciele na start, czyli jak dobrze rozpocząć nowy rok szkolny,” który otworzył cykl comiesięcznych inspirujących spotkań online pt. “Superbelfrzy Nocą.”

Nad pierwszym odcinkiem pracował cały sztab Superbelfrów, poczynając od giełdy pomysłów, a na finalnej wersji zaproszenia na spotkanie kończąc. Wszystkie sprawy ustalaliśmy wspólnie. Zależało nam, aby webinar był połączeniem wykładu, warsztatu i dyskusji. Ważna była dla nas także atmosfera, czyli żeby wieczór przebiegał na luzie, bez spinania się oraz z humorem. Dziś mamy poczucie, że cel został zrealizowany a oczekiwania uczestników przedstawione nam na początku webinarium spełnione.

Dzięki energii i pasji prelegentek – Marty Florkiewicz – Borkowskiej i Joanny Apanasewicz oraz moderatorki Agnieszki Bilskiej – w fantastycznie pozytywnej atmosferze udało się zrealizować warsztat online, podczas którego uczestnicy stworzyli własne prace z wykorzystaniem omawianych narzędzi. Powstały cudne akronimy imion jako aktywność proponowana na pierwsze lekcje nowego roku szkolnego dla klas, które dopiero się poznają (ale i nie tylko) oraz genialne memy, zastosowane w celu prezentacji zasad zachowania i postępowania w klasie zamiast nudnych regulaminów. Zresztą, zobaczcie sami:

fot. Superbelfrzy    fot. Superbelfrzy

Więcej prac uczestników wykonanych podczas i po webinarze znajdziecie tutaj (akronimy imion) oraz tutaj (inne memy uczestników, nie tylko o charakterze regulaminu szkolnego).

Podczas webinarium pojawiły się także przykłady wykorzystania szeregu darmowych narzędzi i aplikacji, między innymi:

Po zakończonym spotkaniu każdy uczestnik Nocy z Superbelframi otrzymał odznakę. Planujemy przyznawać je za udział we wszystkich Nocach z Superbelframi.

Jest to nasze pierwsze przedsięwzięcie tego typu i oczywiście staraliśmy się, aby wszystko było dograne, ale zdajemy sobie sprawę, że zawsze może być lepiej i dlatego będziemy wdzięczni za wszelkie konstruktywne uwagi, przemyślenia i wskazówki, które pomogą nam następne webinaria przygotować jeszcze lepiej. Dziękujemy także za refleksje i pomysły, które jeszcze tego samego wieczoru pojawiły się na padlecie podsumowującym nasze spotkanie. Najbardziej cieszy nas fakt, że do dzisiejszego dnia uczestnicy wciąż umieszczają tam swoje relacje i zdjęcia z wykorzystanych webinarowych pomysłów: http://pl.padlet.com/apanaski/SuperBelfrzyNoca.

Niektóre opinie na temat webinarium, które wyrazili uczestnicy w ankiecie utwierdzają nas w przekonaniu, że już czas zacząć przygotowywać następne, a właściwie cały harmonogram spotkań na kolejne miesiące:

“Bardzo mi się podobało. Proszę o więcej!”

“może troszkę wolniej ;-) ale sama nie wiem, bo w tym tempie są emocje :-)”

“W obecnym zachwycie nie mam żadnych wskazówek, a już na pewno uwag!!!!”

“Myślę, że można robić powtórki, krótkie działania na konkretnych narzędziach - na następnym z poprzedniego, ale może już w postaci zadań z instrukcją, dla tych, którzy byli (a myślę, że będziecie mieć stałych słuchaczy)”

Tymczasem prosimy o czujność, bo już niedługo na naszym facebookowym fanpage’u pojawi się informacja dotycząca kolejnego spotkania online, a tego wydarzenia nie można przecież przegapić.

A tych uczestników, którzy nie mieli okazji towarzyszyć nam w spotkaniu live lub mają ochotę ponownie nas zobaczyć i posłuchać zapraszamy do obejrzenia Webinaru nr 1 w wersji filmowej:

Zapraszamy!

Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów i został nieznacznie zmodyfikowany przez Marcina Polaka. Licencja: CC-BY-SA.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie