O budowaniu relacji w klasie

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy da się lubić wszystkie dzieci w klasie? Pewnie nie – uważa Rita Pierson, nauczycielka z 40-letnim stażem, zaproszona na konferencję TED, aby podzielić się swoim doświadczeniem w pracy z uczniami. Ale my, nauczyciele – nie możemy się do tego przyznać, musimy być dobrymi aktorami i budować świetne relacje z wszystkimi uczniami. Te relacje mają bowiem siłę zmieniania świata.photo: sxc.hu

“Nie płacą mi za lubienie dzieci” – usłyszała kiedyś Pierson od swojego kolegi. Odpowiedziała: „Ale przecież dzieci nie uczą się od osób, które ich nie lubią”. Sukces w klasie zależy w dużej mierze od tego, czy uda się nauczycielowi przekonać swoich uczniów, że stać ich na więcej, że są dobrzy, że potrafią się zmobilizować, przekraczać samych siebie. Czy ktoś, kogo uczniowie nie polubili, jest w stanie osiągać takie rezultaty edukacyjne? 

Uczenie się zawsze powinno być nastawione na ucznia. Powtarzamy to od dawna, ale współczesna szkoła (czyli także nauczyciele), zbyt często o tym zapominają. Ponieważ dynamicznie zmienia się świat, potrzebujemy dobrych relacji pomiędzy nauczycielem i uczniami prowadzących do rzeczywistej i głębokiej edukacyjnej synergii w klasie, dzięki której i nauczyciele i uczniowie będą się mogli od siebie uczyć i wspólnie osiągać sukcesy.

Prezentujemy świetne, porywające wystąpienie doświadczonej nauczycielki i jednocześnie apel do nauczycieli, by wierzyli w swoich uczniów i faktycznie szukali z nimi prawdziwej, ludzkiej, osobistej relacji.

Źródło: TED Talks

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie