Edukacja naszych dzieci (1): Bill Gates

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

jakość edukacjiW 1948 r. Organizacja Narodów Zjednoczonych proklamowała edukację jako fundamentalne prawo człowieka. Zgodnie z Artykułem 26 Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, każdy człowiek ma prawo do nauki. Nauka na poziomie podstawowym jest bezpłatna i obowiązkowa. Oświata techniczna, zawodowa i studia wyższe są powszechnie dostępne.

 

Kwestia skali: rozwijające się możliwości w edukacji.

 

Przez 60 ostatnich lat dokonały się ogromne zmiany na świecie. Dzisiaj, więcej dzieci niż kiedykolwiek w historii, uczęszcza do szkół. Na całym świecie wzrasta liczba osób piszących i czytających. We wschodzących państwach takich jak Chiny i Indie, gdzie jeszcze jedno pokolenie temu studia były rzadkością, dziesiątki tysięcy studentów kończy każdego roku uniwersytety równe poziomem kształcenia najlepszym na świecie.

 

Mimo osiągnięcia tego postępu, jesteśmy nadal daleko od powszechnej edukacji. Nawiązując do UNESCO i Banku Światowego, blisko 400 milionów dzieci nie uczęszcza do szkół podstawowych i średnich. Setki milionów więcej, które uczęszczają do szkół – włączając wiele dzieci w Stanach Zjednoczonych – nie otrzymują takiej edukacji, która odpowiednio przygotowałaby je do życia poza szkołą.

 

Rozwiązanie tych problemów nigdy wcześniej nie było tak ważne, jak w obecnym, opartym na wiedzy świecie. Dla jednostek edukacja jest warunkiem wstępnym do sukcesu. Dla społeczeństw i narodów, wykształcone społeczeństwo zapewnia fundament pod zrównoważony rozwój społeczny i ekonomiczny.

 

Moja troska o edukację bierze się z kilku perspektyw. Patrzę na edukację oczami lidera biznesu i widzę istotną rolę wprawnej, wysoko wykwalifikowanej siły roboczej. W mojej pracy społecznej patrząc na edukację widzę jej potężną moc do promowania ekonomicznej i społecznej sprawiedliwości. Jako rodzic, widzę jak ważna jest jakość w edukacji, która inspiruje dzieci i sprawia, że z pasją podchodzą do nauki, tworzą fundament, który jest niezbędny do prowadzenia pełnego i twórczego życia.

 

Przekształcanie edukacji w taką, która odpowiada na potrzeby dzieci, jest kompleksowym i trudnym zadaniem, które  obejmuje zasięgiem problemy od globalnego niedoboru wykwalifikowanej kadry nauczycielskiej  - UNESCO szacuje, że potrzebujemy 18 milionów nowych nauczycieli aby rozwiązać bieżące potrzeby – problemy przeładowanych szkół, starej infrastruktury, przestarzałego sprzętu i podręczników oraz anachronicznych metod i programów nauczania.

 

W sercu większości tych zagadnień jest problem skali: znalezienie sposobu stworzenia wysokiej jakości zasobów edukacji – czy to znakomici nauczyciele, nowatorskie lekcje czy inspirujące nowe metody nauczania – dosięgające nie tylko garstki studentów w jednej klasie, ale setek milionów studentów na całym świecie. Konieczne jest szybkie działanie w celu rozwiązania problemu skali zanim następna generacja młodych ludzi zmarnuje szanse, jakie zapewnia wysoka jakość edukacji.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie