Jak wykorzystujemy telefony komórkowe (smartfony) w szkole?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nowoczesne telefony komórkowe stają się nieodłącznym towarzyszem w domu i w pracy, a także w szkole i na uczelni. Z danych firmy analitycznej IDC wynika, że w 2016 r. sprzedano w Polsce ponad 8 mln sztuk smartfonów. Z telefonów komórkowych korzysta 92 proc. dorosłych Polaków. Smartfona używa ponad połowa (57 proc.), a ponad dwie piąte (43 proc.) - klasycznego telefonu komórkowego - wynika z najnowszego badania CBOS. Pytanie, jak wykorzystujemy telefony w edukacji szkolnej?

Połowa badanych CBOS (49 proc.) korzysta wyłącznie ze smartfonów, jedna trzecia (34 proc.) - tylko z klasycznych telefonów komórkowych, a 9 proc. - z urządzeń jednego i drugiego typu. Oprócz wykonywania i odbierania połączeń oraz sms-ów komórki są obecnie wykorzystane najczęściej do robienia zdjęć (62 proc.), jako budzik i zegarek (57 proc.) oraz kalendarz (50 proc.). Ok. 45 proc. ankietowanych używa telefonu do przeglądania stron internetowych, sprawdzania prognozy pogody (43 proc.) i nagrywania video (37 proc.).

Oto dane z badania „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego w lipcu 2017 roku:

Popularność telefonów komórkowych w naszym życiu może skłaniać do pytania – czy i jak są one wykorzystywane w szkole? Smartfony są potężnymi komputerami, z których moglibyśmy korzystać w wielu sytuacjach edukacyjnych. Czy korzystamy?

Chcielibyśmy zapytać czynnych nauczycieli, o to, jak korzystają ze swoich telefonów, a także z telefonów uczniów, jeśli regulamin szkoły dopuszcza ich wykorzystanie do celów edukacyjnych. Prosimy o wypełnienie krótkiej ankietyhttps://goo.gl/forms/UIPYG5ImboFKQwk72. Prosimy o odpowiedzi nie później niż do 31 sierpnia br.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

(Źródło: CBOS, Kurier Codzienny PAP, opr. red.)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie