Młodzi konsumenci a Internet

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
badania i analizyKorporacja Disneya przeprowadziła badania świadomości cyfrowej dzieci w wieku od 8-14 lat. Uznano, że jest to pierwsze pokolenie, które nie zna życia bez Internetu i posługuje się nim zarówno do odrabiania pracy domowej, jak i do gier komputerowych. Istotne jest też, że dzieci te używają Internetu po to aby wzmacniać, a nie zastępować kontakty towarzyskie.
 
Europejskie badanie przeprowadzone przez korporację Disneya zwraca uwagę, że Pokolenie XD – cyfrowo świadome dzieci rodziców z Pokolenia X, które urodziły się między 1995 i 2001 rokiem – nie potrafi wyobrazić sobie świata bez Internetu czy wszechobecnej cyfryzacji.

Na potrzeby badania przepytano ponad 3000 dzieci z Polski, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Włoszech, a jego rezultaty obalają wiele mitów o wpływie rewolucji cyfrowej na życie młodych ludzi. 95% europejskich nastolatków uważa, że Internet oraz serwisy społecznościowe są dla nich ważne, a prawie połowa twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez tych podstawowych narzędzi.

Polskie Pokolenie XD wyróżniają następujące cechy:
⇨ 
60% uważa, że Internet i komputery są dla nich tak ważne, że nie wyobraża sobie bez nich życia; 
⇨ 
Wśród trzech głównych zastosowań Internetu gry komputerowe (77%) są tylko nieznacznie bardziej popularne niż pomoc w odrabianiu pracy domowej (75%). Na trzecim miejscu znajduje się możliwość komunikowania się z przyjaciółmi poza szkołą (71%); 
⇨ 
65% polskich młodych XD czuje dumę, gdy idzie im dobrze w grach komputerowych. Najmniejszą popularnością wśród nich cieszą się gry typu real-life (7%), za to lubią oni internetowe gry zespołowe (22%); 
⇨ 
15% młodych XD odwiedza wirtualne światy.

“Nowa generacja podchodzi do cyfrowego świata z rozsądkiem i w sposób naturalny. Deklaruje, że sieci społecznościowe służą przede wszystkim do utrzymywania kontaktu z przyjaciółmi z realnego świata (częściej niż do nawiązywania nowych znajomości). Dla Pokolenia XD Internet będzie prawdopodobnie po prostu narzędziem. Równie zrozumiałym i oczywistym, co telefon dla ich rodziców” - mówi Bartek Chaciński, dziennikarz Przekroju, autor serii „Słowników najmłodszej polszczyzny”.

Victoria Hardy, Dyrektor Zarządzający EMEA Research - Disney XD, dodaje: „Wchodzimy właśnie w nowe dziesięciolecie, a nasze badanie europejskie identyfikuje cyfrowo świadome pokolenie. Cieszymy się, że raport ten obala niektóre negatywne mity dotyczące wpływu cyfrowej ery na życie dzieci i jednocześnie pokazuje, że są one generacją pozytywnie nastawionych do społeczeństwa i koncentrujących się na nim osób. Dodatkowo, korzystają z dostępnych im technologii po to aby poprawić swoje życie oraz przyszłość naszej planety. Dzieci z Pokolenia XD doskonale rozumieją zagadnienia społeczno-ekonomiczne oraz głębokie wartości rodzinne i demonstrują wzory zachowań, które będą miały ogromny wpływ na ich przyszłość.”

Ponadto według opublikowanego raportu, nowe pokolenie XD wybiera rodzinę i przyjaciół nad kulturę celebrytów. Badanie korporacji Disneya obala także mit o tym, że powszechność kultury celebrytów sprawia, że marzeniem dzieci jest stanie się w przyszłości popularnymi. Wynika z niego za to, że pokolenie XD przywiązuje ogromną wagę do spraw społecznych, a wśród najistotniejszych dla niego rzeczy najwyżej ceni sobie zdrowie, szczęście i rodzinę.

Prawie połowa z pytanych w Europie dzieci odpowiedziała, że najbardziej ceni swoją mamę. Na drugim miejscu z 30% głosów uplasował się tata, podczas gdy znani sportowcy, gwiazdy popu czy aktorzy telewizyjni i filmowi wymieniani byli sporadycznie.

Raport ten ukazuje również, że pomimo popularności kultury celebrytów, wśród pięciu najbardziej cenionych przez Pokolenie XD zawodów znajdują się tzw. zawody tradycyjne, jak: weterynarz, nauczyciel czy lekarz.

Ciekawe są również przekonania dotyczące sfery ekonomicznej i ekologicznej. Okazuje się, ża młodzi XD już wyrabiają sobie w tym wieku przyzwyczajenia finansowe: 70% oszczędza swoje kieszonkowe zamiast natychmiast je wydawać; 64% młodych XD, gdy dorośnie wolałoby pracować na własny rachunek zamiast pracować dla kogoś. Prawie wszyscy młodzi (97%) wierzą, że należy dbać o naszą planetę, a 74% regularnie recyclinguje.

Badanie przeprowadzone przez Disneya, The Future Laboratory i Taylor Nelson Sofres, jest największym dotychczas tego typu badaniem, koncentrującym się na odczuciach i zachowaniach nastolatków. Firma Taylor Nelson Sofres przeprowadziła badanie internetowe wśród 3020 dzieci z Polski, Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii w wieku od 8 – 14 lat.

(Źródło: disneyxd.pl)


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie