Czerwiec to miesiąc, który sprzyja wszelkiego rodzaju festynom, czy też piknikom rodzinnym. Przybierają one formę masową lub też bardziej kameralną. Przyświecają im różne cele. Jednym towarzyszy zbiórka funduszy na zakup nowego sprzętu szkolnego, innym zakup tablicy multimedialnej do jednej z sal lekcyjnych, jeszcze innym zbiórka pieniędzy na operację kogoś ze środowiska lokalnego. Bez względu na rozmach imprezy czy też cel- wszystkie łączy jedno – łączą one środowiska lokalne, budują lub też zacieśniają wzajemne relacje.
Siedem znanych i powszechnych błędów nauczycielskich
Znamy wielu uczniów, którzy sprawiają swoim zachowaniem trudności. W tym wpisie zajmę się, na pewno znanymi Wam, ale wartymi przypomnienia błędami, które czasem popełniamy w zajmowaniu się takimi „trudnymi” uczniami.
Hipnologopedia. Jak wykorzystać podświadomość do skutecznej komunikacji?
Hipnologopedia łączy techniki hipnoterapii z logopedią w celu poprawy terapii komunikacji werbalnej dzieci i dorosłych, wspiera terapię logopedyczną, indywidualne potrzeby i oczekiwania pacjenta. Jak możemy stosować ją w praktyce edukacyjnej?
Nowa mówioność (oralność) czyli jak zmienia się świat komunikacji międzyludzkiej
Czy zauważyliście, że żyjemy w czasach powstającej nowej oralności (mówioności) i nowej piśmienności? Że stopniowo inaczej się komunikujemy? I nie chodzi tylko o formę, ale także o głębokie zmiany, które zachodzą zarówno w kulturze, edukacji (w tym wyższej) i naszych mózgach? Kolejna rewolucja, która inaczej formatuje ludzkie mózgi i nasz sposób myślenia. Jesteśmy w środku tego procesu. I to jest fascynujące, obserwować narodziny zupełnie czegoś nowego.
Pierwszy smartfon – im później, tym lepiej dla samopoczucia
Im późniejszy wiek, w którym młoda osoba po raz pierwszy dostała telefon lub tablet, tym lepsze samopoczucie psychiczne ma jako dorosły – wynika z raportu przygotowanego przez amerykańską organizację non-profit Sapien Labs.
Czy nadchodzi czas obowiązkowych testów sprawnościowych na WF?
Od nowego roku szkolnego przewiduje się testy sprawnościowe dla uczniów. Projekt został przygotowany ze względu na niski poziom aktywności fizycznej wśród europejskich społeczeństw. Badania wskazują, że prawie 45% Europejczyków nie uczestniczy w żadnej formie aktywności ruchowej.
Lekcje w terenie: nie bój się wyjść w teren – to nie wagary
Zachętę do lekcji w terenie rozpocząłbym od krótkiej opowieści jak sam, zaraz po studiach, bałem się wyjść w teren oraz jak przestałem się bać prowadzić zajęcia terenowe, najpierw ze studentami, potem z uczniami i dorosłymi w różnym wieku. Oraz od tego, że przestałem mieć wyrzuty sumienia, że marnuję czas (przecież tym czasie można więcej podyktować, zrobić sprawdzianów itp. ...). Współczesny styl życia spowodował, że kolejne pokolenia odczuwają deficyt kontaktu z przyrodą. Znają ją z ekranów, a więc głównie jakąś sawannę afrykańską, rafy koralowe, kolonie pingwinów na Antarktydzie...