Według ostatniego raportu Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) Education at a Glance 2008 opłaca się inwestować w porządne wykształcenie. Dzięki dobrej edukacji mamy szansę nie tylko znaleźć zatrudnienie, ale też pracować aż do emerytury. Oczywiście przy założeniu, że nadal będziemy się uczyć i stale uzupełniać kompetencje.
Brytyjski rząd zdecydował, że szkoły w Wielkiej Brytanii muszą realizować przyjętą w 2005 r. strategię rozwoju edukacji Next Generation Learning. Uczniowie wszystkich roczników muszą dostać szansę skorzystania z dobrodziejstw nowych technologii w celu wsparcia procesu uczenia się – mówi Jim Knight, minister odpowiedzialny za szkolnictwo.
Nauka kojarzy nam się przede wszystkim z podręcznikiem, tablicą, kredą, biurkiem i dziećmi siedzącymi w ławkach. A także z ogromną iloscią informacji mniej lub bardziej użytecznej, które należy zapamiętać. Nie zawsze daje to dobry rezultat. Dla lepszego rozwoju uczniowie muszą wykorzystywać wszystkie zmysły. Potrzebują ruchu, gdyż wówczas ćwiczą wiele umiejętności.
Co roku, głównie na początku i w połowie roku szkolnego, rodzice, uczniowie i studenci oraz wszyscy ci, którzy chcą się uczyć języków obcych stają przed trudnym wyborem szkoły językowej. Jest ich wiele na rynku, ale sztuką jest znaleźć taką, która oferuje najwyższe standardy kształcenia oraz dobrze przygotowuje merytorycznie do posługiwania się językiem obcym.
W 1990 roku Peter M. Senge opublikował książkę „Piąta dyscyplina: Teoria i praktyka organizacji uczących się”. Według niego, w nieprzewidywalnym współczesnym świecie przetrwają tylko te organizacje, które będą uczyć się szybciej niż ich konkurencja. Teorie Senge doskonale pasują do obszaru edukacji z wykorzystaniem Internetu.
Wystartował IV Ogólnopolski Festiwal Edukacyjny. Do Malborka przyjechali nauczyciele i edukatorzy z całej Polski aby zastanawiać się, jak zmienić tradycyjne formy edukacji w szerokopasmowe edustrady, na których zmieszczą się każdy styl uczenia i każdy uczeń, a także jak wykorzystywać nowe technologie edukacyjne dla poprawy jakości kształcenia.
W 2006 roku rządowa Komisja ds. Usług Finansowych (FSA) rozpoczęła działania mające na celu poprawę umiejętności finansowych Brytyjczyków. Pomimo, że wiele osób wątpi, czy 90 mln funtów zostało właściwie spożytkowane, nie zmienia to faktu, że odniesiono wiele sukcesów, zaś podjęte działania pomogły wielu osobom lepiej gospodarować zasobami finansowymi.