Nie ma chyba osoby, która nie zetknęłaby się z tajemniczymi, kwadratowymi kodami. Kody QR (Quick Response) są wszędzie. Na wizytówkach, etykietach produktów, billboardach, w gazetach, w materiałach drukowanych. Są jak zagadka, jak obietnica otrzymania niespodzianki, jak brama, za którą można znaleźć mnóstwo ciekawych informacji. 26 września - w Europejskim Dniu Języków chcemy przekroczyć tą bramę razem z naszymi uczniami. Tym samym – chcemy zachęcić każdego: bądź nowoczesny, korzystaj z kodów QR! Posiadasz smartfon lub tablet? Wykorzystaj go w pełni!fot. fotolia.com

Wierzę, że każdy z nas rodzi się z wyjątkowym do realizacji celem. Wierzę, że każdy z nas ma zadanie pozostawienia po sobie świata lepszym, niż go zastał. I każdy z nas ma swoją osobistą misję do spełnienia. Tak mówi Showkat Badat - dyrektor Essa Academy w Bolton koło Manchesteru i dodaje: nie mówimy, że każdy z naszych uczniów może odnieść sukces, ale każdy odniesie sukces.fot. Beccy Lane - Essa Academy

Młodzi ludzie, zanim samodzielnie wezmą odpowiedzialność za stan swoich osobistych finansów, powinni zdobyć podstawową wiedzę i umiejętności związane z zarządzaniem własnym budżetem i mądrym gospodarowaniem swoimi zasobami. Najlepiej, jeśli połączą tę naukę z wykorzystaniem TIK-u i elementem rywalizacji – choćby na przykład w konkursie blogowym w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013.fot. fotolia.com

Wykonując z wielką przyjemnością swoje zawodowe zadania często odwiedzam różne szkoły i spotykam się z wieloma nauczycielami, którym niosę, jako, że piszę te słowa w niedzielę – cyfrowe błogosławieństwo. W tych placówkach spotykają mnie bardzo ciekawe, często „zabawne” sytuacje… Proszę mi wierzyć, wejście do każdej nowej placówki, to jak następna część – Indiana Jones i wielka niewiadoma. Dzisiaj opowiem Wam o przygodach z tablicami multimedialnymi, czyli „Indiana Jones i tajemnica tablicy”.fot. istockphoto.com

W związku z początkiem roku szkolnego pewnie niemal każdy rodzic ucznia został zalany wypisami ze szkolnego systemu oceniania z każdego przedmiotu. Ja dostałam od rodziców kilkanaście wersji. W wielu przypadkach pod zestawem wypisów umieszczono jeszcze podtytuł „kontrakt”. Patrzę - czytam i złapałam się za głowę. Ten „nowoczesny” dokument określający wymagania wobec uczniów ma w większości jedną wadę, nie określono liczby godzin chodzenia po „spacerniaku”!fot. Fotolia.com

Jak założyć pierwszą firmę? Jak zarządzać własnymi finansami w kryzysie? Na czym polega przedsiębiorczość społeczna? Co to jest STEM? Centrum Edukacji Obywatelskiej i Narodowy Bank Polski po raz piąty rozpoczynają projekt Młodzi Przedsiębiorczy, w którym uczniowie prowadzą wirtualne firmy i uczą się inwestowania, budżetowania i oszczędzania. Do 8 października 2013 roku trwa nabór do kolejnej edycji programu. Uczestnictwo w programie jest bezpłatne.CC-BY Centrum Edukacji Obywatelskiej

Instytut Badań Edukacyjnych zaprezentował wyniki badania 6- i 7-latków na starcie szkolnym. Wynika z nich, że sześcioletnie i siedmioletnie dzieci kończą pierwszą klasę z takim samym poziomem umiejętności. Na pójściu do szkoły najbardziej zyskują te dzieci, których kompetencje były najsłabsze.fot. sxc.hu

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie