Grono ekspertów zaproszonych przez Stowarzyszenie Miasta w Internecie do współpracy, zakończyło pracę nad obszernym kompendium wiedzy o dydaktyce cyfrowej, publikując raport Dydaktyka cyfrowa epoki smartfona. Analiza cyfrowych aspektów dydaktyki gimnazjum i szkoły średniej pod redakcją Małgorzaty Wieczorek – Tomaszewskiej (Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie).CC-BY Stowarzyszenie Miasta w Internecie

Jako odpowiedź na deficyt odpowiedniej jakości politycznej debaty, na brak kultury prowadzenia sporów, nie tylko w przestrzeni publicznej, ale też w codziennym życiu i typowych szkolnych sytuacjach, przypomniałem sobie o jednej z ciekawych form pracy z uczniami. W dobie braku dialogu, kultury dyskusji i przykładów dostarczanych nam przez świat polityki, wyzwaniem może stać się w szkole kreowanie postaw, które sprawią, że nasi uczniowie zrozumieją wartość sporu i różnicy zdań.fot. Fotolia.com

Zbliża się koniec roku, bardzo bogatego w wydarzenia edukacyjne, czyli powoli można zacząć podsumowywać, co ważnego wydarzyło się w polskiej edukacji. Z naszego redakcyjnego punktu widzenia pewnym zaskoczeniem (pozytywnym) była nowa odsłona Scholaris.pl, która (po latach błędów i wypaczeń) zaczęła wreszcie przypominać nowoczesny serwis edukacyjny. O tym, dokąd zmierza Scholaris.pl rozmawiamy z koordynatorem tego projektu w Ośrodku Rozwoju Edukacji, Krzysztofem Nierojewskim.fot. Scholaris.pl

W ostatni sobotni wieczór Starego Roku tematyka technologii w edukacji pojawiła się na antenie radia TOK FM. Jan Stradowski, szef działu nauki Magazynu Focus zaprasza do studia TOK FM specjalistów od nauki, technologii i nowych trendów, by dyskutować z nimi o tym, jak wygląda dziś nowa wersja Homo sapiens i dokąd zmierzają zmiany cywilizacyjne. Zachęcamy do posłuchania blisko godzinnej rozmowy na temat technologii w polskiej szkole.fot. Fotolia.com

Z Facebooka korzysta już niemal 1,6 miliarda ludzi na całym świecie. Dzielą się informacjami i... swoimi danymi osobistymi. Niewielu użytkowników wie o możliwości udostępniania tylko części swoich danych innym internautom. Zwłaszcza młodzi użytkownicy internetu mają kłopot z ochroną swojej prywatności. Jak temu zaradzić?CC-BY-ND Fundacja Dzieci Niczyje

Druga część tekstu o systemie testocentrycznym miała wyglądać zupełnie inaczej. Tekst napisałam już jakiś czas temu i podzieliłam go na dwie części. W połowie grudnia opublikowałam pierwszą, potem chciałam wstawić drugą. Taki był plan. Ale życie dopisało inny ciąg dalszy, którego w żaden sposób nie mogłam ani przewidzieć. Dlatego zmieniłam decyzję. W moim blogu jest to możliwe, w szkole nie. W tym miejscu dochodzimy do istoty obecnego systemu edukacynego, który nazywam testocentrycznym, a którego istotą jest brak elastyczności.fot. Fotolia.com

W dobie, gdy po wiedzę o zarządzaniu osobistymi finansami sięgamy coraz częściej do blogów eksperckich, także młodzi ludzie mogą stać się przewodnikami w tym temacie dla swoich rówieśników. Właśnie taką formułę zaproponowaliśmy w konkursie blogowym w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013, w którym uczniowie szkół ponadpodstawowych i studenci mieli zachęcić swoich czytelników do oszczędzania i racjonalnego gospodarowania własnymi funduszami.fot. Tagxedo.com

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie