Niż demograficzny spowodował, że kandydatów na studentów zaczyna brakować. Problemy z rekrutacją zaczynają odczuwać uczelnie prywatne, ale i państwowe mają problem z zapełnieniem miejsc na studiach płatnych. Wiele uczelni odkryło wreszcie, że do promocji mogą wykorzystać Internet. Spoty reklamowe uczelni pojawiają się coraz częściej na YouTube.(C) EDUNEWS.PL

edukacja przez życieŻyjemy w czasach, w których – jak zauważył Mark Benno z Apple Inc. podczas tegorocznej konferencji FETC w Orlando - młodzież i dzieci żyją w jeszcze większym pędzie i pośpiechu niż ich rodzice i eksplorują obszary, o których większość dorosłych nie ma najmniejszego pojęcia – takie, jak choćby wirtualne światy. Stwarza to wielkie wyzwania dla edukatorów.
 

Media i edukacjaWszyscy pamiętamy nagrania, w których nauczycielowi zakłada się kosz na głowę. Okazuje się, że młodzież równie chętnie zamieszcza w sieci również nagrania przedstawiające szkolne bójki. Tzw. cyberprzemoc to coraz większy problem w szkołach. Niektóre nawet zabraniają całkowicie wnoszenia telefonów komórkowych na teren placówki. Czy słusznie?
 

edukacja przez życieMózg to jeden znajbardziej zdumiewających wytworów natury. U człowieka mózg jest niewiele większy od jego złożonych razem, zaciśniętych pięści. Mózg dorosłego człowieka to około 1,5 kg galaretki; około 13 dekagramów stanowi białko, a reszta to woda i nieco tłuszczu. Dziś coś o naszym osobistym komputerze - w sam raz na Europejski Dzień Mózgu.
 

edukacja finansowaPolacy uwielbiają uczyć się na własnych błędach – nie inaczej jest z edukacją finansową. Poddaliśmy się euforii inwestowania w reklamowane  cudowne, przynoszące-pewny-i-natychmiastowy-zysk produkty finansowe i... nie wypaliło. Pod tym względem obecny kryzys może przynieść pozytywne skutki dla edukacji finansowej społeczeństwa. Będziemy ostrożniejsi.
 

Edukacja konsumenckaNa blogu Consumer Law and Policy, dotyczącym praw konsumenta, przytoczono dwa ciekawe badania na temat tego, że niewiele osób uważnie zapoznaje się z dokumentami, które dostają do podpisania. Nie zawsze jest to efekt zwykłego lenistwa, ale zawsze takie zaniedbanie może skończyć się nieprzyjemną niespodzianką. Nie inaczej jest w Polsce.
 

media i edukacjaProblematyka edukacji medialnej traktowana jest w Polsce w sposób marginalny. Nie ma odpowiednich regulacji prawnych, wiedzy, umiejętności, a także przygotowania metodycznego i merytorycznego u osób kształcących w tej kwestii dzieci i młodzież. A na studiach pedagogicznych na Uniwersytecie Warszawskim wręcz zlikwidowano specjalności poświęcone edukacji medialnej.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Są najliczniejszą grupą zawodową, więc muszą być problemem społecznym. System w jaki została zorgani...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie