Według badania zespołu projektowego Rinascimento II Polacy deklarują dużą chęć nieustannego poszerzania swojej wiedzy. Niestety w większości przypadków kończy się jedynie na dobrych chęciach. Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie alarmuje: nie jesteśmy zainteresowani udziałem w kursach oraz szkoleniach podnoszących kwalifikacje.
Bezpieczne pieniądze. Podaj dalej
Narodowy Bank Polski we współpracy z Policją przygotował kampanię informacyjną „Bezpieczne pieniądze. Podaj dalej”, której celem jest zwiększenie bezpieczeństwa obrotu pieniężnego w czasie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012. Bank centralny chce przypomnieć Polakom, a kibiców i turystów z zagranicy zaznajomić, z wizerunkami i zabezpieczeniami polskich banknotów. Informuje także o zasadach bezpiecznego korzystania z kart płatniczych i bankomatów – wszystko po to, aby pomóc kibicom ustrzec się przed oszustwami.
Jak się zaprezentować w procesie rekrutacji?
Szukasz pracy. Znalazłeś ciekawą ofertę, na którą chcesz odpowiedzieć. I w tym momencie zastanawiasz się jakie wysłać CV – standardowe czy kreatywne? Badacze ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej podpowiadają, czym się kierować przy wyborze takiej decyzji.
Hej, przygodo!
Maj i czerwiec to miesiące, w czasie których wielu wychowawców decyduje się na klasowe wyjazdy. Choć część z nich stara się dopasować program do indywidualnych potrzeb uczniów, sami zainteresowani nie wykazują dużego optymizmu. Często można usłyszeć, że wycieczki szkolne są – po prostu – nudne.
Zarządzanie własnymi stanami podczas uczenia się
Każdy niemal co dzień używa pojęcia „stan”, np. mówiąc „jestem w stanie to zrobić” lub „nie jestem w stanie (nastroju), aby tam pójść”… Stany to konfiguracja emocji i uczuć, które odczuwamy. W jednych stanach jesteśmy „uskrzydleni”, w innych czujemy się „wypompowani” i nic nam się nie chce. Efektywne uczenie się (a także generalnie - efektywne funkcjonowanie) wymaga dobrych stanów; jest możliwe tylko wtedy, kiedy czujemy się odpowiednio naładowani energią, w pozytywnym nastroju, skoncentrowani na tym, co robimy.
Uczenie się i ruch
W powszechnym rozumieniu rozwój ruchowy i rozwój intelektualny dziecka to dwie odrębne sprawy. Tymczasem to sprawność ruchowa decyduje o właściwym rozwoju dziecka i to we wszystkich obszarach: intelektualnym, emocjonalnym, społecznym; wpływa na stan jego zdrowia i określa tzw. gotowość szkolną, czyli gotowość psychoruchową do sprawnego wykonywania zadań stawianych przed dzieckiem w szkole.
Telewizyjna pustka o edukacji
Tekst Szkole brakuje zaangażowania autorstwa Witolda Kołodziejczyka, jest znakomitym podsumowaniem sytuacji w jakiej znaleźliśmy się. Jak każde podsumowanie, jest dobrą okazją do spojrzenia wstecz, oraz do zastanowienia się nad tym "i co dalej?".