Nauczyciele uczą się, czego warto uczyć

Szkoły i uczelnie
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImagePo co mamy się tego uczyć? Czy naprawdę potrzebujemy tej wiedzy? To częste pytania zadawane przez uczniów. W warunkach globalizacji, zalewu informacji i rozwoju technologii komunikacyjnych pytania te są jak najbardziej zasadne. Może to nauczyciele powinni dowiedzieć się, czego warto uczyć młodych ludzi i jaka wiedza przyda im się w życiu?

 

Ciekawe i bardzo praktyczne rozwiązanie opisane zostało w blogu Educational Technology. Grupa amerykańskich nauczycieli ze stanów Mississippi, Kalifornia, Kansas, Południowa Karolina i Tennessee wzięła udział w wakacje w czterotygodniowym Programie Edukacja i Partnerstwo, pomyślanym jako działanie łączące przedstawicieli oświaty i gałęzi nowych technologii.

Celem Programu jest ukazanie nauczycielom realnych zastosowań wiedzy, której nauczają w szkołach. Po ukończeniu kursu 43 nauczycieli szkół podstawowych i średnich odbyło serię wizyt studyjnych w zakładach przemysłowych i badawczych, aby na własne oczy przekonać się, jakie znaczenie ma fizyka, matematyka czy informatyka, której uczą w środowisku przemysłowym. Nauczyciele wizytowali kilkanaście zakładów – od nowoczesnej stoczni firmy Northrop Grumman w Pascagoula do elektrowni atomowej w Chattanooga w stanie Tennessee. Wszędzie program wizyt w konkretny sposób odnosił się do poszczególnych elementów programu nauczania w szkole.

„Cel tych wizyt był oczywisty – pomóc nauczycielom w radzeniu sobie z trudnymi pytaniami swoich uczniów. To bardzo ważne, aby uczniowie dostrzegali związek między wiedzą, którą nabywają w szkole, a rzeczywistością rynku pracy, w której tą wiedzę będą musieli wykorzystać” – zauważyła Sandra Harpole, dyrektor Centrum Fizyki, Matematyki i Technologii na Stanowym Uniwersytecie Mississippi. Po takich wizytach nauczyciele wiedzą, na które rzeczy muszą przede wszystkim zwrócić uwagę, wyjaśnić zależności, a które powinni omówić szybko, nie obciążając umysłów uczniów.

Podobny program zrealizowano już dla urzędników administracji oświatowej pokazując im, jakiego rodzaju edukacji potrzebują dziś uczniowie w związku z wymaganiami globalnego rynku pracy. W ten sposób, tworząc kanały komunikacji i współpracy nauczycieli i pracowników oświaty z przedstawicielami biznesu i przemysłem, w lepszy sposób można dobierać program nauczania pod kątem wymagań pracodawców.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie