Dlaczego uczeń miałby chcieć uczęszczać do naszej szkoły?

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Pytanie tytułowe może pobudzić do refleksji dyrektora szkoły i zespół nauczycieli. Poszukanie odpowiedzi na to pytanie, pomaga nauczycielom zastanowić się – jaka jest ich szkoła i jaka powinna być?

Ćwiczenie z nauczycielami można wykonać w czasie spotkania rady pedagogicznej. Nie powinno zająć więcej niż 10 minut. Można rozdać nauczycielom koperty z ich nazwiskami i poprosić, aby włożyli kartkę z odpowiedzią na pytanie tytułowe. Na jednym z następnych spotkań, można znowu rozdać te same koperty i poprosić, aby nauczyciele przepisali, zmodyfikowali lub zmienili swoja odpowiedź. Warto podejść do pytania kilka razy, aby odpowiedzi nie były powierzchowne.

Kilka przykładów zapisów zaczerpniętych z artykułu Myron Dueck:

Nasza szkoła pomaga budować umiejętności uczniów i ich pewność siebie tak, aby mogli odnosić sukcesy w przyszłości.

Stwarzamy niesamowite możliwości naszym uczniom i pracownikom, które odzwierciedlają współczesne realia i cenione tradycje. Przygotowujemy naszych uczniów na pokonanie znanych i nieznanych wyzwań przyszłości.

Nasza szkoła jest mała, wspierająca uczniów, innowacyjna, kreatywna i elastyczna. Wszyscy znają się z imienia.

Wzmacniamy i angażujemy uczniów. Oferujemy im możliwość wyrażenia opinii, wyboru i samooceny.

Następnym krokiem może być zebranie odpowiedzi i wspólne zastanowienie się, co te zapisy naprawdę oznaczają. Warto rozważania poprzeć konkretnymi przykładami z życia szkoły.

Dzięki takiej praktyce wiele powierzchownych i obiegowych stwierdzeń może zostać zweryfikowanych, a inne mogą nabrać większego znaczenia.

 

Notka o autorce: Danuta Sterna – była nauczycielka matematyki i dyrektorka szkoły, ekspertka merytoryczna w programie Szkoła Ucząca Się (SUS) (prowadzonym przez CEO i PAFW), autorka książek i publikacji dla nauczycieli, propaguje ocenianie kształtujące w polskich szkołach. Niniejszy wpis pochodzi z jej bloga w partnerskiej platformie Edunews.pl – www.osswiata.pl. Pomysł zaczerpnięty z artykułu Myron Dueck w Middleweb.com.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Raportem w płot
Zawsze myślałem że nauczanie języków obcych w całej Europie opiera się na ESOKJ, czyli Europejskim S...
Niestety system edukacji w Polsce musi się zmienić żeby można mówić o jakimkolwiek budowaniu marki.....
Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie