- 121. Kodowanie na Dzień Języka Ojczystego
- (Metody i narzędzia)
- Reguły i trudności ortograficzne oraz gramatykę możemy ćwiczyć na różne sposoby. Najbardziej zależy nam na tym, aby te aktywności były kreatywne i każdy uczeń miała szansę na aktywność. Poprzez zabawę, ...
- Utworzone: 18-02-2020
- 122. Samoocena ucznia
- (Szkoła Podstawowa)
- Umiejętność samooceny jest jedną z najbardziej kluczowych umiejętności dla procesu uczenia się. Umiejętność samooceny jest potrzebna zarówno uczniowi, jak i osobie dorosłej. Może przydać się też nauczycielowi. ...
- Utworzone: 17-02-2020
- 123. Projekty edukacyjne w duchu globalnych wyzwań
- (Projekty edukacyjne)
- ... technologii informacyjno-komunikacyjnych. Kompetentny uczeń Nieodzownym dopełnieniem umiejętności, kompetencji i postaw rozwijanych przez metodę projektu są kompetencje uczniów w zakresie wyzwań globalnych. ...
- Utworzone: 15-02-2020
- 124. O czym i jak rozmawiać w szkole?
- (Projekty edukacyjne)
- ... otwiera na poglądy innych, poszerza horyzonty i uczy, jak konstruktywnie i z szacunkiem dyskutować. Kształtują się dzięki niej kompetencje kluczowe. Wreszcie: to przecież niezastąpiony sposób na to, by ...
- Utworzone: 08-02-2020
- 125. Ora-Ama-Ko - praca metodą projektu
- (Projekty edukacyjne)
- ... Kazimierza Nowaka w Dąbrówce oraz ze Szkołą Podstawową z Cypru działają praktycznie, wykorzystując dostępne wcześniej już w innym celu wykorzystywane elementy, ale także poszerzają swoje kompetencje cyfrowe. ...
- Utworzone: 06-02-2020
- 126. O testach
- (Dyskusje)
- ... co władze uznają za stosowne. Takie testy nie sprawdzają również kompetencji uczniów, ale jedynie ich wiedzę. A właśnie kompetencje będą uczniom najbardziej potrzebne w dorosłym życiu. Jeśli wiadomo, ...
- Utworzone: 03-02-2020
- 127. Aktualizacja systemu. Jak technologia zmienia edukację
- (Projekty edukacyjne)
- ... kształcić technologiczne (i nie tylko) kompetencje przyszłości. Najnowsza wystawa przekonuje, że uczenie się powinno towarzyszyć nam przez całe życie. Rozwiązywanie problemów, elastyczność poznawcza, ...
- Utworzone: 31-01-2020
- 128. Sześć rad do tworzenia pytań kluczowych
- (Metody i narzędzia)
- Podstawowym problemem każdego nauczyciela jest zainteresowanie uczniów nauką. Jednym z efektywnych sposobów jest tworzenie pytań kluczowych, takich pytań, które zainteresują uczniów tematem. Warunki ...
- Utworzone: 29-01-2020
- 129. Jak skorzystać z visible thinking routines w praktyce szkolnej
- (Metody i narzędzia)
- Visible Thinking po polsku w wolnym tłumaczeniu to unaocznianie myślenia lub inaczej obrazowanie myślenia. Z tą metodą edukacyjną spotkałam się już wiele lat temu. To bardzo obszerne zagadnienie i próbując ...
- Utworzone: 22-01-2020
- 130. Edukacja dzisiaj – możliwości i wyzwania
- (Opinie)
- Doroczne spotkanie Szkół Microsoft Showcase (Microsoft EduDays 2019 w Tallinie) rozpoczęło się od inspirującego wystąpienia wiceprezydenta Microsoftu Anthony’ego Salcito – “Empowering Students to Achieve ...
- Utworzone: 18-01-2020
- 131. Smartfony w szkole - szansa czy zagrożenie?
- (Medialna)
- ... jest w stanie przywołać z pamięci ciekawe lekcje z wykorzystaniem nowych technologii. W tej sytuacji nie dziwi fakt, że uczniowie nisko oceniają swoje kompetencje cyfrowe, a smartfon służy im głównie do ...
- Utworzone: 16-01-2020
- 132. Od pomysłu do działania
- (Metody i narzędzia)
- Chcielibyśmy, by młodzi opuszczający mury szkół, byli ludźmi zmotywowanymi, aktywnymi, pełnymi pomysłów i odwagi. Pytanie, jak im w tym pomóc? W jakie kompetencje wyposażyć, by byli bardziej przedsiębiorczy? ...
- Utworzone: 14-01-2020
- 133. Jak zostać przedsiębiorczym nauczycielem?
- (Projekty edukacyjne)
- ... w zakresie przedsiębiorczości oraz rozwój zawodowy nauczycieli/ek w oparciu o kompetencje przyszłości. W trwającym od 12 listopada do 16 grudnia 2019 r. programie wzięło udział 13 osób reprezentujących ...
- Utworzone: 10-01-2020
- 134. Szkoły są tak dobre, jak dobrzy są w nich nauczyciele
- (Uczelnie)
- Jednym z zadań szkolnictwa wyższego jest przygotowanie wykwalifikowanych kadr dla przyszłej ich kariery zawodowej. Jednym z kluczowych zawodów jest zawód nauczyciela. Powinność uczelni w tym zakresie została ...
- Utworzone: 04-01-2020
- 135. Przemyślana praca domowa
- (Nauczyciele)
- Wiele mówi się w oświacie na temat pracy domowej. Czy w ogóle ma być, czy i ewentualnie jaka, praca domowa jest korzystna dla procesu uczenia się. Przeczytałam krótki artykuł Cathy Vatterott w Teacher ...
- Utworzone: 16-12-2019
- 136. PISA 2018 - polscy uczniowie w światowej czołówce
- (Badania)
- W badaniu PISA 2018, w porównaniu z poprzednią edycją z 2015 roku, polscy uczniowie osiągnęli lepsze wyniki we wszystkich badanych obszarach: rozumienia czytanego tekstu, rozumowania matematycznego i rozumowania ...
- Utworzone: 09-12-2019
- 137. Startuje "Szkoła dla Innowatora
- (Projekty edukacyjne)
- Ruszyła rekrutacja do pilotażowego projektu Szkoła dla innowatora. Dzięki intensywnej pracy ze szkołami powstaną rozwiązania i rekomendacje, które pokażą, jak kształtować i rozwijać kompetencje proinnowacyjne ...
- Utworzone: 08-12-2019
- 138. Programowanie dla humanistów? Kilka słów o Dziennikarzach Przyszłości
- (Programowanie)
- Programowanie najczęściej kojarzy się z zadaniem dla osób z zamiłowaniem do przedmiotów ścisłych. Czy humanista też mógłby się odnaleźć w świecie kodów i algorytmów? Okazuje się, że jak najbardziej. Udowodnili ...
- Utworzone: 07-12-2019
- 139. Przez STEAM do kompetencji przyszłości
- (Projekty edukacyjne)
- ... ważności” konkretnych umiejętności technicznych oraz rosnące zapotrzebowanie na kompetencje przyszłości. Te zaś są w edukacji formalnej rozwijane w bardzo zróżnicowany sposób. Często też padają ofiarą ...
- Utworzone: 06-12-2019
- 140. Godzina Kodowania 2019
- (Programowanie)
- Godzina Kodowania, która faktycznie jest dostępna cały rok, przeżywa swoje apogeum podczas Tygodnia Edukacji Informatycznej w USA (Computer Science Education Week – CSEdWeek), który w tym roku wypada w ...
- Utworzone: 05-12-2019
Ostatnie komentarze