- 61. Gry w służbie edukacji
- (Nauka i zabawa)
- Kwestia motywacji do nauki jest dla każdego ucznia wielkim wyzwaniem. Jedną z recept na niechęć do przyswajania wiedzy mogą być gry wideo, oferujące całą gamę narzędzi motywujących do wytężonej pracy umysłowej. ...
- Utworzone: 12-05-2008
- 62. Japonia pokochała gry edukacyjne
- (Nauka i zabawa)
- ... od tzw. “brain trainerów” czyli programów pobudzających do myślenia, przez gry kulinarne, słowniki, quizy, czy nawet symulatory handlu akcjami na giełdzie. Liczba osób, które potrafią czytać po ...
- Utworzone: 09-05-2008
- 63. Poważne gry na poważne tematy
- (ICT / TIK)
- „Poważne gry” to termin, którym zaczęto określać gry wykorzystywane w edukacji, szkoleniach, tematyce zdrowotnej czy polityce publicznej. Oznaczają więcej niż tylko atrakcyjny dodatek do realizacji jakiegoś ...
- Utworzone: 26-04-2008
- 64. Gry video przyciągają młodzież do bibliotek
- (Nauka i zabawa)
- ... przez biblioteki, nie muszą bowiem wydawać pieniędzy na kupowanie najnowszych hitów. Wprowadzanie gier do bibliotek oznacza również nowe wyzwania dla bibliotekarzy. Gry, które w Stanach Zjednoczonych ...
- Utworzone: 02-04-2008
- 65. Gry video nauczą matematyki
- (Nauka i zabawa)
- ... stanu środowiska. Taki początek mógłby zapowiadać niejedną ciekawą grę komputerową. Tak, dotyczy nowoczesnej gry akcji, uczącej… matematyki. Dewizą gry komputerowej Dimenxian (DimensionM) jest ...
- Utworzone: 14-03-2008
- 66. Czy gry uczą agresywnych zachowań?
- (ICT / TIK)
- Chociaż gry komputerowe mogą być efektywnymi "nauczycielami", uczniowie spędzający czas na grach komputerowych przesyconych przemocą, zaczynają przyswajać agresywne zachowania już po sześciu ...
- Utworzone: 03-03-2008
- 67. Nano-Edutainment wkracza do gry
- (Nauka i zabawa)
- ... Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym. Edukatorzy, instytucje rządowe oraz firmy i organizacje, ...
- Utworzone: 02-03-2008
- 68. Mobilne gry edukacyjne zdobywają świat
- (Mobilna edukacja)
- ... i programów do ćwiczenia języków obcych. Z analizy wyłączone zostały jedynie tzw. poważne gry (ang. serious games), przeznaczone dla konsoli (np. Nintendo czy Sony), osobistych odtwarzaczy medialnych, ...
- Utworzone: 21-02-2008
- 69. Gry i turnieje telewizyjne rozwijają
- (ICT / TIK)
- Doświadczenia zagraniczne i polskie wskazują, że telewizyjne gry i turnieje są atrakcyjną dla odbiorcy, choć niedocenianą formą edukacji. Zwłaszcza, gdy mają charakter programów typu Edutainment. W ten ...
- Utworzone: 01-02-2008
- 70. Jak nauczamy o migracji?
- (Dyskusje)
- ... migracji o prawdziwe historie migrantów oraz rozmowę o stereotypach czy dezinformacji. Sugerują stosowanie angażujących metod pracy z uczniami, takich jak: opowiadanie historii, odgrywanie ról i różnorodne ...
- Utworzone: 08-10-2024
- 71. Inspirujący głos nauczycieli
- (Nauczyciele)
- Taki komunikat od UNESCO, na specjalną okazję, która trafia się raz na rok. Czyli dziś - 5 października: Nauczyciele odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości poprzez wychowywanie uczniów i napędzanie ...
- Utworzone: 05-10-2024
- 72. Myślę - czuję - działam
- (Metody i narzędzia)
- ... kroków. Już jakiś czas temu opracowałam własną metodę “wgryzania się” w postać. Moi zdaniem sprawdza się doskonale. A najważniejsze jest to, że można ją wykorzystać w bardzo wielu, niekoniecznie polonistycznych, ...
- Utworzone: 03-10-2024
- 73. Technologia a przyszłość
- (Opinie)
- ... nowych technologii wymaga odpowiednich regulacji, które zapobiegną nadużyciom i zapewnią ich zrównoważony rozwój. Jak wskazuje Martha Nussbaum, kluczową rolę w tym procesie odgrywa edukacja, która powinna ...
- Utworzone: 02-10-2024
- 74. Podążać za uczniem, czyli o co konkretnie chodzi?
- (Nauczyciele)
- ... Dużą rolę odgrywa w tym wszystkim praca zespołowa, która ma ogromną moc. Zespoły zwykle są zróżnicowane pod względem doboru i odbywa się poprzez losowanie. Świetnie w tym sprawdzają się min. patyczki ...
- Utworzone: 01-10-2024
- 75. O powrocie do szkolnych spraw z uważnością
- (Metody i narzędzia)
- ... który oferuje mało możliwości reakcji - najczęściej atak lub ucieczkę. Więc zdarza nam się reagować tak… jakby tygrys szablozębny czaił się w naszym domu. Dopiero po jakimś czasie zdajemy sobie sprawę, ...
- Utworzone: 26-09-2024
- 76. Cyfryzacja edukacji szkolnej - wyzwanie na kilka dekad?
- (Opinie)
- ... milionów środków publicznych (w tym i europejskich) jest bardzo wysokie. Przy podejściu, jakie do tej pory mieliśmy w Polsce – bez paktu wyłączającego edukację z gry politycznej – cyfryzacja edukacji ...
- Utworzone: 10-09-2024
- 77. Komórki w szkole cd.
- (Dyskusje)
- ... w których dzieci i młodzież są zanurzeni od najmłodszych lat (dorośli zresztą też) w swoich telefonach. Kiedyś jeszcze popularne były gry mobilne, teraz już królują głównie społeczności z TikTokiem, Instagramem, ...
- Utworzone: 01-09-2024
- 78. Od technologii do humanizmu. Etyczne wyzwania edukacji w czasach sztucznej inteligencji
- (Opinie)
- ... Janusz Korczak, który całe swoje życie poświęcił dzieciom, pokazuje, że edukacja to nie tylko nauka, ale przede wszystkim proces kształtowania człowieczeństwa[10]. W czasach, gdy SI zaczyna odgrywać coraz ...
- Utworzone: 25-08-2024
- 79. Ale moi uczniowie są bardziej szczęśliwi!
- (Szkoły)
- ... rozwój każdego ucznia. Dzięki temu uczniowie otrzymują spersonalizowaną pomoc i wsparcie w rozwoju swoich talentów i umiejętności. Grywalizacja lekcji i przedmiotów stała się kolejnym innowacyjnym elementem ...
- Utworzone: 16-08-2024
- 80. Mapy mogą oszukiwać. Nie dajmy się wyprowadzić w pole!
- (Przez życie)
- ... po to, by wygrywać wybory. Tzw. gerrymandering to technika takiego wyznaczania granic okręgów wyborczych, aby kandydaci wybranej partii mogli wygrać - uzyskać jak największą liczbę mandatów wyborczych. ...
- Utworzone: 14-08-2024
Ostatnie komentarze