- 61. Czy gry uczą agresywnych zachowań?
- (ICT / TIK)
- Chociaż gry komputerowe mogą być efektywnymi "nauczycielami", uczniowie spędzający czas na grach komputerowych przesyconych przemocą, zaczynają przyswajać agresywne zachowania już po sześciu ...
- Utworzone: 03-03-2008
- 62. Nano-Edutainment wkracza do gry
- (Nauka i zabawa)
- ... Gry „NanoMission” mają zainteresować przyszłych studentów nanotechnologią i możliwościami jej wykorzystania w życiu gospodarczym i społecznym. Edukatorzy, instytucje rządowe oraz firmy i organizacje, ...
- Utworzone: 02-03-2008
- 63. Mobilne gry edukacyjne zdobywają świat
- (Mobilna edukacja)
- ... i programów do ćwiczenia języków obcych. Z analizy wyłączone zostały jedynie tzw. poważne gry (ang. serious games), przeznaczone dla konsoli (np. Nintendo czy Sony), osobistych odtwarzaczy medialnych, ...
- Utworzone: 21-02-2008
- 64. Gry i turnieje telewizyjne rozwijają
- (ICT / TIK)
- Doświadczenia zagraniczne i polskie wskazują, że telewizyjne gry i turnieje są atrakcyjną dla odbiorcy, choć niedocenianą formą edukacji. Zwłaszcza, gdy mają charakter programów typu Edutainment. W ten ...
- Utworzone: 01-02-2008
- 65. Co ma piernik do patriarchatu?
- (Dyskusje)
- ... wzorcom, nie osiągają standardowych rezultatów i również są wybierani jako ostatni do gry w zbijaka. A presja otoczenia na nich skierowana wcale nie jest mniejsza. Im także doskwiera brak pryszniców i ...
- Utworzone: 25-06-2022
- 66. Szkoła młodych inżynierów
- (Innowacje w edukacji)
- ... (fot. PCSS) Nauczenie uczniów zadawać właściwe pytania jest nie lada sztuką. Ale z pomocą przychodzą różne metody, ćwiczenia, gry i zabawy jak na przykład Drabina problemu. W Procesie projektowania ...
- Utworzone: 23-06-2022
- 67. Migracje oczami młodzieży
- (Badania)
- ... trudnych, kontrowersyjnych tematów. Dzięki temu szkoła odgrywa ważną rolę w kształtowaniu postaw, wartości, umiejętności i kompetencji przyszłości. Te pomogą młodym stawiać czoła współczesnym problemom. ...
- Utworzone: 21-06-2022
- 68. STEAM w praktyce szkolnej – co robić, a czego absolutnie nie
- (Metody i narzędzia)
- ... działań uczniów, nagrywaniu filmów czy podcastów, po bardziej zaawansowane – programistyczne. Wartością pracy STEAM jest właśnie jej elastyczność. Wystarczy tylko zacząć i dać sobie prawo do testowania, ...
- Utworzone: 19-06-2022
- 69. Dziennik refleksji. Co zamiast ocen i kartkówek?
- (Opinie)
- ... pisarzami pamiętników; inni tego nienawidzą. Niektórzy ludzie wolą nagrywać dziennik wideo. Jeśli dziennik refleksyjnego uczenia się nie jest istotną częścią oceny, być może powinieneś zastanowić się, ...
- Utworzone: 18-06-2022
- 70. Dlaczego w szkole ważne są relacje?
- (Szkoły)
- ... grali w gry, rozmawiali, odpowiadali na dziecięce pytania. W ten sposób uzupełniamy się – ja w szkole, rodzice w domu, działamy wspólnie, by jak najlepiej stymulować rozwój dzieci. Klasa jako drużyna ...
- Utworzone: 27-05-2022
- 71. Trzy mity na temat motywowania uczniów
- (Nauczyciele)
- ... jakie powodują, że uczniowie sami się motywują: Przekonanie, że jestem kompetentny lub dobrze wykonam zadanie; Tworzenie gry korespondującej z zadaniem lub dostosowywanie polecenia do osobistych ...
- Utworzone: 24-05-2022
- 72. Design for Change, czyli magia w dzieciach
- (Przez życie)
- ... Konferencja jest online, ale musimy się do niej sporo przygotować - nagrywamy filmik, wykonujemy infografiki, tłumaczymy je na język angielski. To duże przeżycie mimo tego, że tym razem nie ma występu ...
- Utworzone: 19-05-2022
- 73. Drużyna nauczycieli
- (Nauczyciele)
- ... Zamierzamy go urządzić i gromadzić tam wspólne zasoby: poradniki metodyczne, scenariusze lekcji, słowniki, samodzielnie przygotowane pomoce metodyczne, źródła inspiracji (np. gry planszowe na motywach ...
- Utworzone: 09-05-2022
- 74. A dlaczego?
- (Metody i narzędzia)
- ... pytań stała się punktem wyjścia do konstruowania właściwego schematu lekcji. W metodzie pytań i doświadczeń ogromną rolę odgrywa początek lekcji, czyli ZACIEKAWIENIE: stworzenie okazji do aktywności, która ...
- Utworzone: 08-05-2022
- 75. W ruchu
- (Metody i narzędzia)
- Stopniowanie przymiotnika to jeden z przyjemniejszych tematów, które omawiamy w czwartej klasie. Dzieciaki powinny mieć już podstawową wiedzę na ten temat, wyniesioną z klas 1-3. Okazuje się jednak, że ...
- Utworzone: 03-05-2022
- 76. eMOCje w głowie
- (Projekty edukacyjne)
- ... zachowaniu dobrego samopoczucia. Niezwykle istotną rolę w tym procesie ogrywają relacje z rodzicami, opiekunami i nauczycielami. UNICEF Polska przygotował wyjątkowy projekt zwracający uwagę na profilaktykę ...
- Utworzone: 30-04-2022
- 77. Edukacja Globalna – obowiązek czy fanaberia?
- (Dyskusje)
- ... globalnej i zrównoważonego rozwoju, w tym Fair Trade. Twórczyni i koordynatorka 11-ciu edycji Gry Miejskiej Fair Train. Swoją przygodę z nimi rozpoczęła od projektu Erasmus – „Cut the Ice”, który całkowicie ...
- Utworzone: 28-04-2022
- 78. Zdjęcia na polskim (i nie tylko)
- (Metody i narzędzia)
- ... nie mające nic wspólnego z omawianą lekturą. Świetnie nadają się do tego wszelkie karty metaforyczne, np. z gry Dixit. Pamiętam moje zaskoczenie podczas omawiania "Karolci", kiedy podzieliłam uczniów na ...
- Utworzone: 27-04-2022
- 79. Emocje bohaterów
- (Metody i narzędzia)
- ... na tę emocję, którą uważają za najbardziej charakterystyczną dla wybranej przez siebie postaci. Na tej podstawie przeszliśmy do działań artystycznych. Czyli to, co tygryski lubią najbardziej. Czwartaki ...
- Utworzone: 26-04-2022
- 80. Trudne zachowania uczniów
- (Szkoły)
- ... i jaką ja odgrywam w tym rolę? Uczniowie zachowują się destrukcyjnie, ponieważ w jakimś stopniu im to „służy”. Możliwe, że chcą na siebie zwróć uwagę, że manifestują niezgodę lub mają kłopoty pozaszkolne. ...
- Utworzone: 25-04-2022
Ostatnie komentarze