- 41. Gry a motywacja
- (Metody i narzędzia)
- ... związanymi z dwoma zagadnieniami: rolą technologii oraz poziomem motywacji w nauczaniu opartym o gry. Pojęcie gamification rozumiane jest przez niego jako proces używania myślenia strategicznego (game ...
- Utworzone: 05-01-2012
- 42. Tworzą gry, by zdobyć potrzebną im wiedzę
- (Nauka i zabawa)
- ... się Quest to Learn. Natomiast, co może zdziwić wiele osób, istotnym (być może najważniejszym) elementem procesu kształcenia w tej szkole są gry. Po sukcesie, jakim okazało się stworzenie w 2007 r. ...
- Utworzone: 16-11-2011
- 43. Szkoła schematów wygrywa ze szkołą kreatywności
- (Badania)
- Zrealizowane przez CKE w maju Ogólnopolskie Badanie Umiejętności Trzecioklasistów sprawdzało, jakie efekty w zakresie umiejętności matematycznych oraz językowych przynosi trzyletnie nauczanie początkowe ...
- Utworzone: 03-11-2011
- 44. Gry w świecie edukacji
- (Metody i narzędzia)
- Czy gry mają cokolwiek wspólnego z uczeniem (się)? Jakie jest ich miejsce w krajobrazie edukacyjnym? W tej kwestii wypowiedzieli się uznani amerykańscy badacze tematu, nauczyciele ze szkół wykorzystujących ...
- Utworzone: 24-10-2011
- 45. Jak zachęcić chłopców do nauki? Poprzez gry!
- (Szkoła Podstawowa)
- Nie od dziś wiadomo, że szkoła jest miejscem, w którym znacznie lepiej odnajdują się dziewczynki niż chłopcy. Są one przeważnie grzeczniejsze, spokojniejsze, łatwiej podporządkowują się regułom, lubią ...
- Utworzone: 21-06-2011
- 46. Kulturalne gry na temat europejskiego dziedzictwa
- (Projekty edukacyjne)
- ... uczniowskich w projekcie będzie przygotowanie pracy konkursowej, a po zarejestrowaniu zespołu w konkursie, wymyślenie gry terenowej, nawiązującej do danego tematu. Organizatorzy zachęcają zespoły do przeprowadzenia ...
- Utworzone: 11-06-2011
- 47. Uczniowie budują roboty i wygrywają
- (Projekty edukacyjne)
- Przyzwyczailiśmy się dzięki filmom do takiej wizji przyszłości, w której obok człowieka funkcjonują roboty wykonujące różne zadania. Z drugiej strony robotyka jest dziś nieobecna w nauczaniu szkolnym, ...
- Utworzone: 25-12-2010
- 48. Gry a umiejętności matematyczne
- (ICT / TIK)
- ... pod patronatem koalicji Learning and Teaching Scotland. Gry zostały tak zaprojektowane, aby były w pełni zgodne z podstawą programową. Wstępne dane z testów umiejętności matematycznych w klasach, w których ...
- Utworzone: 10-05-2010
- 49. Gry symulacyjne rozwijają przedsiębiorczość
- (Metody i narzędzia)
- ... własnego biznesu. Rozgrywki prowadzone przez internet przyciągają coraz więcej młodzieży i pozwalają w praktyce przetestować wiedzę teoretyczną nabytą w szkole. Międzynarodowa organizacja ...
- Utworzone: 21-04-2010
- 50. Gry edukacyjne są szkole potrzebne
- (Nauka i zabawa)
- ... we współczesnym społeczeństwie, dla którego komputery są tak ważne.“ – powiedział Russell. „Komputerowe gry edukacyjne mogą być świetnym sposobem motywowania dzieci do uczenia się w sposób przez nich preferowany, ...
- Utworzone: 07-03-2010
- 51. Przez gry do programowania
- (Innowacje w edukacji)
- ... się w sieci? Chyba nie. Przecież ci „cyfrowi tubylcy“ mogą znacznie więcej. Grają w gry? Dlaczego w szkole nie uczą się, jak stworzyć własną grę? Większość uczniów szkół średnich spędza ...
- Utworzone: 30-12-2009
- 52. Wirtualne gry dla zdrowia i rozwoju
- (Badania)
- Wykorzystajmy gry komputerowe do promocji zdrowego stylu życia i rozwoju kluczowych umiejętności. Amerykańscy naukowcy zajmujący się badaniami wpływu gier na życie społeczne zebrali się pod koniec ...
- Utworzone: 15-07-2009
- 53. Gry edukacyjne - od edutainment do naturalnego narzędzia edukacji
- (Metody i narzędzia)
- W samych Stanach Zjednoczonych jest około 145 milionów osób grających w gry wideo. Przeciętny wiek gracza to 33 lata, w tym również nauczyciele. deklaruje 93% uczniów szkół podstawowych i średnich ...
- Utworzone: 08-03-2009
- 54. Gry przyszłością edukacji w klasie?
- (Innowacje w edukacji)
- Gry komputerowe przestają być tylko elementem rozrywki. Zawładnęły poważnymi dziedzinami, jak opieka zdrowotna czy szkolenia wojskowe. Stają się nowymi mediami, kreują mody, sposoby uczenia się i socjalizacji. ...
- Utworzone: 14-02-2009
- 55. Konflikt w Gazie tematem gry komputerowej
- (Medialna)
- ... (Najedź Gazę), której tematem jest właśnie sytuacja na Bliskim Wschodzie. Czy to niesmaczny żart, czy nowa forma wyrażania politycznego sprzeciwu? Według autora gry, pomysł na jej stworzenie powstał ...
- Utworzone: 15-01-2009
- 56. Edukacja medialna - gry jako narzędzie ekspresji młodzieży
- (Medialna)
- ... trzech odsłonach dowiemy się, w jaki sposób media i gry zmieniły sposób funkcjonowania młodzieży, ale również jakie ma to konsekwencje dla społeczeństwa i rynku pracy. Prowadzący część warsztatową podczas ...
- Utworzone: 06-01-2009
- 57. Gry strategiczne rozwijają seniorów
- (Przez życie)
- Strategiczne gry komputerowe mogą znacznie poprawić sprawność intelektualną osób, które ukończyły 60 lat - dowodzą badania Universytetu Illinois. To kolejny dowód na to, że możemy skutecznie uczyć się ...
- Utworzone: 16-12-2008
- 58. Gry kształcą dzieci i... chirurgów
- (ICT / TIK)
- ... w czasie gier wideo. Badania potwierdziły, że gry komputerowe rozwijają umiejętności percepcyjne i poznawcze. Ale oczywiście nie wszystkie. Psycholodzy, dr Fran C. Blumberg i Sabrina S. Ismailer, ...
- Utworzone: 28-08-2008
- 59. Gry potrzebne w edukacji
- (Podkasty)
- Gry to wbrew powszechnym odczuciom nauczycieli nie tylko rozrywka, ale także – już od wieków - narzędzie edukacji. W epoce wysokiego tempa rozwoju technologicznego i cywilizacyjnego, gry – zwłaszcza ...
- Utworzone: 04-08-2008
- 60. Gry pomagają doskonalić umiejętności XXI wieku
- (ICT / TIK)
- Edukatorzy, którzy spotkali się w kwietniu na e-konferencji poświęconej znaczeniu gier w edukacji twierdzą, że gry w sieci mogą pomóc studentom rozwinąć wiele umiejętności, z których będą korzystać po ...
- Utworzone: 20-06-2008
Ostatnie komentarze