- 121. Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (4)
- (Nauka i zabawa)
- Dzieci w szkole podstawowej uczą się najlepiej przez gry i zabawy, podczas których mogą wykazać się aktywnością ruchową, wiedzą, inteligencją i różnorodnymi umiejętnościami. Dzięki nim rozwijają różnorodne ...
- Utworzone: 22-05-2015
- 122. Lapbookowy zawrót głowy (2)
- (Metody i narzędzia)
- Gdyby jeszcze miesiąc-dwa temu ktoś zapytał mnie o „lapbook” czy prowadzenie klasowego bloga, postawiłabym oczy w słup i pozostawiła to bez komentarza. Ba! Wtedy własny profil na Facebooku był dla mnie ...
- Utworzone: 13-05-2015
- 123. Lapbookowy zawrót głowy (1)
- (Metody i narzędzia)
- Lapbooki są bardzo popularne w edukacji domowej. Znalazłam je kilka lat temu na stronach anglojęzycznych, bo mamy uczące swoje dzieci w krajach zachodnich pięknie dokumentują działania edukacyjne podejmowane ...
- Utworzone: 07-05-2015
- 124. Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (3)
- (Nauka i zabawa)
- Wiosna! Zamiast siedzieć w ławkach i wypełniać karty pracy wydrukowane czy odbite na ksero, lepiej ruszyć się i pouczyć się poprzez interaktywne gry i zabawy, które dzieci uwielbiają (niemal w każdym wieku). ...
- Utworzone: 22-04-2015
- 125. Dzieci grają, dzieci tworzą gry edukacyjne
- (ICT / TIK)
- Uczniowie od pierwszych lat edukacji szkolnej przepadają za grami wszelkiego typu i nie powinno ich zabraknąć na żadnym z etapów kształcenia. Ale okazuje się, że wielu uczniów, już w szkole podstawowej, ...
- Utworzone: 18-04-2015
- 126. Blogowanie z uczniami
- (ICT / TIK)
- Zbyt często straszymy tym internetem, zarówno jako rodzice, jak i nauczyciele. Tymczasem od najmłodszych lat trzeba uczyć dzieci mądrego korzystania z internetu, ale nie tylko jako biernego odbiorcę informacji ...
- Utworzone: 12-04-2015
- 127. Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (2)
- (Nauka i zabawa)
- Dzieci w szkole podstawowej uwielbiają gry i zabawy, podczas których mogą wykazać się aktywnością ruchową, wiedzą, inteligencją i różnorodnymi umiejętnościami. Dzięki kreatywnym grom i zabawom rozwijają ...
- Utworzone: 11-04-2015
- 128. Im więcej zabawy, tym więcej nauki
- (Metody i narzędzia)
- Dla małych dzieci gry i zabawy są naturalną częścią życia i odgrywają ogromną rolę w rozwoju. Kiedy zaczynają naukę w szkole, nie może tej zabawy zabraknąć – jest ona bowiem podstawowym narzędziem pracy ...
- Utworzone: 06-04-2015
- 129. Świąteczne jajka w nowej odsłonie
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Co zrobić z wykonanymi przez uczniów papierowymi pisankami? Z powodzeniem można spędzić z nimi cały dzień i świetnie się bawić! A gdy już skończą się święta zamienić je na coś zupełnie innego… I też się ...
- Utworzone: 04-04-2015
- 130. O technologiach przyjaznych najmłodszym uczniom
- (Mobilna edukacja)
- Powtarzamy to od dawna na łamach portalu: uczniowie już od pierwszych lat nauki powinni poznawać edukacyjne zastosowania otaczających ich technologii. Zazwyczaj dzieje się to wyłącznie dzięki nauczycielom, ...
- Utworzone: 02-04-2015
- 131. Uwalniaj swoje lekcje od kserówek (1)
- (Nauka i zabawa)
- Nauczyciele na każdym etapie kształcenia mają dostęp do nieprawdopodobnej ilości ciekawych i kreatywnych gier, zabaw i ćwiczeń, które wcale nie wymagają kopiowania materiałów. Wystarczy chcieć z nich korzystać. ...
- Utworzone: 30-03-2015
- 132. 10 pól aktywności dziecka w szkole
- (Szkoły)
- Słowem-kluczem do prawidłowego rozwoju małego dziecka w szkole może być „różnorodność”. Najmłodsi uczniowie powinni mieć maksymalnie zróżnicowane zajęcia lekcyjne, aby doświadczali różnych sytuacji i aktywności ...
- Utworzone: 26-03-2015
- 133. O potrzebie ruchu wśród małych dzieci
- (Innowacje w edukacji)
- Małe dzieci potrzebują dużo ruchu, także podczas zajęć szkolnych. Największym dydaktycznym barbarzyństwem jest prawdopodobnie wymaganie, aby „grzecznie” przesiedziały przez całe zajęcia w ławkach, najlepiej ...
- Utworzone: 22-03-2015
- 134. Lektura z tabletem
- (Metody i narzędzia)
- Lektura to jak wiadomo książka, którą obowiązkowo należy przeczytać. Jaka powinna być? Interesująca, ciekawa, mądra, wartościowa. Powinno się ją czytać jednym tchem. I taką dla moich uczniów jest na pewno ...
- Utworzone: 16-03-2015
- 135. Wyzwania nauczania (nie tylko) wczesnoszkolnego
- (Szkoły)
- Dlaczego musimy zadbać o wysoką jakość edukacji wczesnoszkolnej? To trochę pytanie retoryczne, gdyż przecież wszystkim nam zależy i zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny jest to etap edukacji, jak wiele ...
- Utworzone: 15-03-2015
- 136. Dzień dobry zmiany
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Edukacja wczesnoszkolna może być źródłem nowatorskich i praktycznych pomysłów dla nauczania także na późniejszych etapach kształcenia, choćby ze względu na zintegrowany i interdyscyplinarny charakter zajęć, ...
- Utworzone: 01-03-2015
- 137. Inspiracje Wczesnoszkolne (2015)
- (Edytoriale)
- Prawie 300 nauczycieli i edukatorów przyjechało do Warszawy, aby wziąć udział w niecodziennym spotkaniu praktyków edukacji wczesnoszkolnej. Przez dwa dni – w sobotę i niedzielę – będą się uczyć od siebie ...
- Utworzone: 28-02-2015
- 138. Ale się działo..., czyli Zamiast kserówki podpowiada (1)
- (Edukacja wczesnoszkolna)
- Półmetek szkoły za nami. Jedni już zakończyli ferie, inni jeszcze wypoczywają, ale połowa roku szkolnego za nami. Dla pierwszaków i ich nauczycieli pierwszy semestr z nowym ministerialnym elementarzem. ...
- Utworzone: 09-02-2015
- 139. Ocenianie w szkołach bardziej wspierające
- (Szkoły)
- Przeprowadzając w ostatni czwartek nowelizację ustawy o systemie oświaty Sejm RP przyjął poprawki, które mogą poprawić jakość oceniania uczniów nie tylko w klasach I-III. We wprowadzonych zmianach położono ...
- Utworzone: 20-01-2015
- 140. Bajka połączona z historią
- (Metody i narzędzia)
- Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor zrealizowało projekt „Historia dla najmłodszych”. Naszym zamierzeniem było przekazanie dzieciom w wieku od 5 do 10 lat, w atrakcyjny sposób, wybranych zdarzeń z dziejów ...
- Utworzone: 16-01-2015
Ostatnie komentarze
Mamy dwa różne obowiązki w Polsce.
Z tym "obowiązek nauki", jest formułowan...