Radość kodowania

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czy programowanie może cieszyć? Czemu nie. Przecież jest aktem tworzenia, próbą uruchomienia i organizacji wirtualnego świata. Obserwując dzieci kodujące w programie Scratch, z łatwością zauważymy, że już po krótkim czasie czynności te przynoszą im ogromną radość i satysfakcję. Czy równie mocno cieszy nauczycieli?

W ostatnim czasie programowanie w szkołach zrobiło się „trendy”. W dużej mierze zasługa to wielkich akcji edukacyjnych, które kierowane są do uczniów i nauczycieli w ostatnich trzech latach – Mistrzowie Kodowania, Godzina Kodowania, Code Week, Coder DoJo, SuperKoderzy i wiele innych inicjatyw. Obecnie co najmniej kilkaset szkół, na polecenie MEN, pracuje nad innowacjami pedagogicznymi z programowania. Będziemy zatem w szkołach kodować znacznie więcej. Może warto zatem zainteresować się tematem?

Programowanie to jedna z kluczowych kompetencji w społeczeństwie wiedzy – wokół nas będzie coraz więcej inteligentnych rzeczy, z którymi będziemy musieli się komunikować. W zasadzie powinniśmy programować na każdych zajęciach, ponieważ w każdym przedmiocie szkolnym można znaleźć wiele zagadnień i wątków, które świetnie nadają się do kodowania. O tym, jak świetnie możemy łączyć edukację przedmiotową z wykorzystaniem elementów kodowania, opowiadały podczas INSPIR@CJI 2016 dwie trenerki Mistrzów Kodowania i członkinie grupy Superbelfrzy RP: Anna Krawczyk i Karolina Żelazowska. Zobaczmy świetne wystąpienie o tym, jak edukacja łączy się dobrze z technologią:

***

Organizatorami konferencji INSPIR@CJE 2016 są firma Think Global, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! oraz Edunews.pl.

Partnerem merytorycznym jest społeczność nauczycieli grupy Superbelfrzy RP.

Partnerami konferencji są: Fundacja Orange, Squla, Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

Partnerem globalnym konferencji jest Kulczyk Foundation.

Media partnerskie to Głos Nauczycielski, kwartalnik Wokół Szkoły oraz pismo Pieniądze są Dla Szkoły.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie