8 strategii efektywnego uczenia się
8 STRATEGII EFEKTYWNEGO UCZENIA (SIĘ) Autorski program warsztatów został przygotowany przez Małgorzatę Taraszkiewicz - psycholog edukacyjną, autorkę kilkunastu książek i publikacji na temat nowoczesnej edukacji. |
- | praktyczne opanowanie uniwersalnych 8 strategii, które wpływają na efektywność procesu nauczania, |
- | możliwość diagnozy elementów (strategii), własnego stylu nauczania i jego doskonalenie, |
- | rozpoznanie własnego stylu uczenia się (i poznanie możliwych konsekwencji w nauczaniu innych), |
- | podwyższenie osobistej kompetencji w zakresie diagnostyki edukacyjnej i udzielania pomocy edukacyjnej uczniom, |
- | podwyższenie elastyczności metodycznej w ramach własnego warsztatu pracy. |
Wszyscy uczestnicy zajęć uzyskają zaświadczenie potwierdzające udział w szkoleniu.
Organizatorem szkolenia jest Edunews.pl z siedzibą w Warszawie.Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
UWAGA! Dysponujemy jeszcze wolnymi miejscami!
O uczestnictwie decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń. Po otrzymaniu informacji zwrotnej o rejestracji na szkolenie prosimy o dokonanie opłaty za szkolenie (wyłącznie) na rachunek bankowy w ciągu 7 dni roboczych:
tytułem: opłata za szkolenie "8 strategii efektywnego uczenia"
Zgoda na przetwarzanie danych
Wyrażam zgodę na przechowywanie i przetwarzanie moich danych osobowych w celu przesyłania informacji o tematyce edukacyjnej przez redakcję portalu www.edunews.pl (zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. nr 133 poz. 883 z późn. zmian.).
Ważne Edukacyjne
O edukacji
W globalnym społeczeństwie informacyjnym podstawowym problemem nas wszystkich, a zwłaszcza osób uczących się, będzie radzenie sobie z nadmiarem informacji. Zdaniem amerykańskich naukowców w 2010 r. ilość nowych informacji na świecie będzie podwajać się co 11-72 godziny. Niektórzy, jak wiceprezydent IBM Steve Mills twierdzą, że nawet jeszcze szybciej – co 11-24 godziny. Tego zalewu informacji już doświadczamy i nie do końca potrafimy sobie z nim poradzić, na przykład próbując wyszukać w tym gąszczu informacje potrzebne nam do wykonywania naszej pracy. W większości krajów świata systemy edukacji nie uwzględniają w programach nauczania takiego przedmiotu jak „wyszukiwanie i zarządzanie informacją”, co oznacza, że jesteśmy zdani wyłącznie na osobiste doświadczenia, czyli głównie metodę prób i błędów.
Dlatego jedną z najważniejszych kompetencji, którą będzie musiał posiadać każdy, kto chce odnieść w życiu sukces osobisty lub zawodowy, będzie umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania na własny użytek informacji potrzebnej do realizacji celów osobistych lub zawodowych. W społeczeństwie informacyjnym będziemy zmuszeni zdobywać co jakiś czas nowe kompetencje, które będą musiały podlegać aktualizacjom w podobny sposób, jak to się dzieje z oprogramowaniem w naszych komputerach. To, czego nauczymy się w szkole, będzie się w dużej mierze dezaktualizowało już kilka lat po jej ukończeniu. Niezbędne będzie więc podejmowanie systematycznego wysiłku edukacji przez całe życie.
Otwarty dostęp do światowych zasobów informacji może mieć pozytywne skutki dla każdego z nas, o ile cały czas będziemy osobami uczącymi się, które są w stanie odpowiednio szybko przetwarzać i selekcjonować to, co ważne. Dobrze to ujmuje raport o Rozwoju Społecznym UNDP (fragment streszczenia pod red. naukową prof. Wojciecha Cellarego): „Globalne społeczeństwo informacyjne będzie inne niż nasze obecne społeczeństwo(…) Postęp naukowo-techniczny w informatyce i telekomunikacji, niezależnie od tego, czym był inspirowany, prowadzi do nowych rozwiązań biznesowych, które są wprowadzane do gospodarki. Zmiany funkcjonowania przedsiębiorstw wymuszają zmiany form, środków, metod i organizacji pracy. Zmiana stylu pracy wraz z ofertą nowych produktów i usług wpływa na zmianę stylu życia. Równolegle, nowe możliwości techniczne, zmiany gospodarcze i zmiany stylu pracy i życia wpływają na zmianę organizacji społeczeństwa i jego instytucji. Kluczowymi elementami uczestnictwa w globalnym społeczeństwie informacyjnym staje się kultura i edukacja. Kultura, ponieważ z jednej strony, jak nigdy przedtem staje się towarem na rynku i warunkiem sukcesów gospodarczych, a z drugiej, ponieważ odgrywa szczególną rolę w zachowaniu tożsamości narodowej w warunkach globalizacji. Natomiast edukacja staje się czynnikiem warunkującym przynależność do globalnego społeczeństwa informacyjnego, od edukacji bowiem, i to w skali całego życia, a nie przede wszystkim w młodości, zależy nadążanie za rozwojem będącym immanentną cechą społeczeństwa informacyjnego (…)”.
Portal EDUNEWS.PL będzie wspierał budowę społeczeństwa informacyjnego w Polsce ułatwiając selekcję tych informacji, które mogą mieć znaczenie dla indywidualnego rozwoju osób uczących się. Będzie również promował inicjatywy, które przyczyniają się do podnoszenia poziomu praktycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych do swobodnego funkcjonowania jednostek w warunkach społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy.
Edunews Magazine
Multimedia edukacyjne
Trudno wyobrazić sobie dziś skuteczną edukację bez użycia multimediów - filmów, prezentacji multimedialnych, podkastów, videokastów, itp. To mit, że we współczesnym świecie do przekazania wiedzy młodemu człowiekowi wystarczy dobry nauczyciel, tablica i kreda. Przeczą temu setki badań dotyczących edukacji formalnej i nieformalnej oraz tysiące głosów doświadczonych edukatorów, którzy nawołują swoich kolegów, aby zaczęli używać nowoczesnych narzędzi informacyjnych i komunikacyjnych, jeśli chcą odnieść sukces w nauczaniu.
W tym miejscu zamieszczać będziemy przykłady ciekawych multimedialnych materiałów edukacyjnych, które można wykorzystać w procesie nauczania młodszych i starszych osób. Zapraszamy do współtworzenia zasobów multimedialnych portalu i przesyłania swoich edukacyjnych produkcji.
Redakcja EDUNEWS.PL
Ostatnie komentarze
Zamiast krzyczeć "CISZA!!!", lepiej kilkakr...