Megamisja z Psotnikiem

fot. Makoweczki.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak w atrakcyjny sposób przekazać dzieciom najbardziej istotne informacje o cyfrowym świecie oraz o tym jak poruszać się w nim bezpiecznie? Z pomocą przychodzi MegaMisja z Psotnikiem – nowa bezpłatna aplikacja Fundacji Orange.

Aplikacja MegaMisja z Postnikiem to oryginalne podejście do edukacji cyfrowej. Została stworzona w taki sposób, aby z jednej strony była interesująca i wciągająca, z drugiej zaś stanowiła bazę do dobywania ważnych i potrzebnych wiadomości o cyfrowym świecie.

Dzięki niej, dzieci w prosty i przyjazny sposób dowiedzą się jak weryfikować informacje, czym są prawa autorskie, co jest reklamą, a co kampanią społeczną. Poznają również podstawy bezpiecznego poruszania po sieci. Obszarów tematycznych jest aż 11 – wszystkie ukryte na mapie cyfrowego świata. Zabawie i nauce towarzyszy wesoła sztuczna inteligencja o imieniu Psotnik, którego można karmić, głaskać, myć czy ubierać za zdobyte podczas nauki punkty.

Jak zadbać o to, aby dzieci nie spędzały zbyt dużo czasu przed tabletem? Aplikacja została wzbogacona o mechanizm, dzięki któremu sam Psotnik powie dziecku, że należy odpocząć. Dzieje się to po wyczerpaniu ustalonego limitu tj. 30 min, pojawiają się też następne komunikaty – po upływie kolejnych 20 min.

Czy dzieci poradzą sobie ze wszystkimi zadaniami same? Większość zadań dzieci będą w stanie wykonać samodzielnie. Jednak jednym z celów tego narzędzia było to, żeby stało się pretekstem do wspólnego spędzania czasu wraz z rodzicem, stąd znalazł się w nim quiz z trudniejszymi pytaniami. Tu niezbędna będzie pomoc dorosłego, który wspólnie z dzieckiem poszuka informacji.

Aplikacja jest całkowicie bezpłatna i można ją pobrać na iOS – tutaj i Android – tutaj.

 

(Źródło: Fundacja Orange)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie