Wizualizacja problemu - lepsze wyniki w nauce

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
ict w edukacjiBadania przeprowadzone przez MIND Research Institute, pozarządowy instytut badawczy w Stanach Zjednoczonych, dowodzą, że warto posługiwać się na lekcjach obrazem, aby wytłumaczyć uczniom z matematyki. W okręgu Orange w Kalifornii wykorzystanie multimediów matematycznych na lekcjach podwoiło liczbę pozytywnych ocen w testach.
 
Oprogramowanie ST Math dla klas 1-5 szkoły podstawowej opiera się na wynikach badań neurofizyków z Uniwersytetu Kalifornia w Irvine. Uczniowie próbują rozwiązać zadania matematyczne prezentowane w formie puzzli, zanim w ogóle zostaną im wyjaśnione pojęcia matematyczne i symbole. Cały proces nauczania opiera się na ciągu "gier", co pozwala lepiej dopasować tempo nauki do indywidualnych potrzeb i możliwości. Uczniowie starają się myśleć "naprzód", a od prowadzących otrzymują cały czas komunikaty dlaczego dane rozwiązanie działa lub nie.
 
W okręgu Orange w Inicjatywie Matematycznej uczestniczy ponad 15 tys. uczniów z 64 szkół podstawowych, które wybrano do udziału w projekcie opierając się o wyniki testów matematycznych osiąganych przez uczniów. Postęp jest widoczny, ponieważ już aktualnie odsetek uczniów, które osiągają w teście dobre i bardzo dobre wyniki wzrósł w tych szkołach o 12% (w pozostałych szkołach stanowych w Kalifornii współczynnik ten wynosi 4,5%).
 
"Widzimy wyraźnie, jak wiele dobrego możemy zrobić mając do dyspozycji takie narzędzia" – powiedział Andrew R. Coulson, prezes MIND. 
 
Wizualizacja problemu prowadzi o lepszych wyników osiąganych przez uczniów. Zachęcony sukcesem instytut wprowadza właśnie nowy, bardziej zaawansowany program edukacji matematycznej, który wykorzystuje interaktywne animacje w nauczaniu matematyki. Jak twierdzą jego twórcy, wystarczy wykorzystanie elementów programu na dwóch zajęciach tygodniowo, aby osiągnąć optymalne wyniki.
 
Na rynku pojawia się coraz więcej produktów wykorzystujących multimedia w nauczaniu i rozwoju osobistym. Dzieci i młodzież przyzwyczajone są, że od najmłodszych lat towarzyszą im filmy i interaktywne animacje. Są przyzwyczajone do rozumienia przekazu ukrytego w obrazach, znacznie gorzej natomiast operują i rozumieją teksty. Gdy nauczyciel potrafi wkomponować materiały multimedialne w tok prowadzonych zajęć, stają się one bardziej atrakcyjne dla uczniów, a jednocześnie zwiększają się szanse, że prezentowany problem zostanie właściwie zrozumiany. Nie ma też żadnych przeciwskazań, aby wizualizacja przekazu edukacyjnego miała miejsce na wszystkich przedmiotach szkolnych.
 
(Źródło: eSchoolNews.com)
 
(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)   
 
 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie