Centrum Edukacji Obywatelskiej zaprasza nauczycieli do udziału w kursie internetowym „Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki“, przygotowującym do udziału w ogólnopolskim programie edukacyjnym pod tym samym tytułem. Dzięki szkoleniu nauczyciele będą lepiej przygotowani do prowadzenia w swoich szkołach zajęć z uczniami metodą projektową.
Nauka kojarzy nam się przede wszystkim z podręcznikiem, tablicą, kredą, biurkiem i dziećmi siedzącymi w ławkach. A także z ogromną iloscią informacji mniej lub bardziej użytecznej, które należy zapamiętać. Nie zawsze daje to dobry rezultat. Dla lepszego rozwoju uczniowie muszą wykorzystywać wszystkie zmysły. Potrzebują ruchu, gdyż wówczas ćwiczą wiele umiejętności.
Po raz trzeci w Polsce obchodzimy ustanowiony przez Międzynarodowy Czerwony Krzyż Światowy Dzień Pierwszej Pomocy, wypadający w drugą sobotę września. Od wielu lat w polskich szkołach szeroko zakrojone działania edukacyjne w zakresie niesienia pierwszej pomocy prowadzą m.in. Polski Czerwony Krzyż i Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
Wystartował IV Ogólnopolski Festiwal Edukacyjny. Do Malborka przyjechali nauczyciele i edukatorzy z całej Polski aby zastanawiać się, jak zmienić tradycyjne formy edukacji w szerokopasmowe edustrady, na których zmieszczą się każdy styl uczenia i każdy uczeń, a także jak wykorzystywać nowe technologie edukacyjne dla poprawy jakości kształcenia.
24 września rusza kolejna edycja Gadu-Dyktanda. W zeszłym roku aż 15 tys. osób w całej Polsce zasiadło przed komputerami i za pośrednictwem Gadu Radia, napisało pierwsze internetowe dyktando, czytane przez profesora Jerzego Bralczyka. W tym roku internauci po raz kolejny będą mogli zmierzyć się ze swoimi językowymi umiejętnościami.
21 października 2008 r. redakcja miesięcznika „Edukacja i Dialog” wspólnie ze Społecznym Towarzystwem Oświatowym zainauguruje skierowany do środowisk oświatowych i osób prowadzących działalność edukacyjną cykl seminariów pt. „Autorytety dla edukacji”. Pierwsze spotkanie z tego cyklu zatytułowane jest „Między wiedzą a kompetencją”.
Dla efektywnej edukacji w XXI wieku znaczenie może mieć każdy obiekt, który powstaje przy współudziale społeczności uczących się w ramach działań podejmowanych na poziomie szkoły. Włączenie uczniów w proces projektowania działania edukacyjnego, może przynieść wielkie korzyści w ich kształceniu, ale również zmienić metody pracy nauczycieli.
Ostatnie komentarze