W kontekście postępujących zmian technologicznych, rozwojem społeczeństwa opartego na wiedzy i kompetencji przyszłości, umiejętności przedsiębiorcze są kluczowe nie tylko dla kształtowania postaw młodych ludzi, ale również dla kształcenia nowych pracowników czy też przyszłych właścicieli firm.

Jaś bił się z kolegą, Ewa rozmawiała na lekcji, Staś chodził po klasie - to klasyka z uczniowskich dzienniczków. Dzieci dostają w nich niemal wyłącznie negatywne komunikaty. Czas to zmienić! W listopadzie rusza ogólnopolska akcja „Pozytywna Uwaga”, która ma otworzyć nauczycieli, rodziców i uczniów na życzliwe opinie.

Przygotowując projekt warto oprzeć go na jakimś koncepcie, czyli pojęciu czy motywie przewodnim, który określi nam tematykę, a także pozwoli na dopasowanie do określonych potrzeb. Znalezienie idei, wokół której można budować działania projektowe pozwala na określenie dość elastycznych ram, które będą sprzyjały samodzielności i kreatywności uczniów.

5 października - dokładnie w Światowy Dzień Nauczyciela - po raz czwarty grupa Superbelfrzy RP (a konkretnie: Marta Florkiewicz-Borkowska i Agnieszka Bilska jako autorki koncepcji) zaprosiła nauczycieli i edukatorów na ogólnopolską, największą, bezpłatną edukacyjną konferencję online - EduMoc Online 2019. Podczas e-konferencji przewijało się wiele ciekawych tematów, które spójnie łączyły się w wizję nowoczesnej edukacji, o jaką powinniśmy walczyć w polskich szkołach.

15 listopada w Europejskim Centrum Solidarności już po raz piaty spotkamy się by dyskutować o przyszłości i wyzwaniach w edukacji. Jubileuszowa edycja Międzynarodowej Konferencji "BeZee. Trendy w edukacji 2019" poświęcona jest problematyce związanej z kształtowaniem kompetencji przyszłości oraz stymulowaniu odpowiedzialności uczniów i uczennic za własne działania, wybory życiowe w kontekście edukacji, kariery zawodowej czy odpowiedzialności społecznej.

Dzień Kropki, święto kreatywności. Zgodnie z doroczną tradycją i w mojej szkole znalazło się dla niego miejsce. Nawet więcej: cały miesięczny projekt nawiązywał do tematyki spotkania z Vashti.

Umiejętność pisania to ważna forma komunikacji oraz kluczowa kompetencja, którą powinien wykazać się każdy uczeń szkoły podstawowej. Dla wielu z nich samodzielne pisanie jest dość trudne, dlatego warto podejmować dodatkowe działania, aby dzieci pisały jak najczęściej, proponując im takie aktywności, które będą nie tylko atrakcyjne, ale również angażujące.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...
Ludzie nie umieją słuchać bo są skupieni na sobie, na swoim ja. Do tego dochodzą narcystyczne wzorce...
Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie