Multimedialna szkoła

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
innowacje w edukacjiFundacja Instytut Nowoczesnej Edukacji w ramach Kampanii na Rzecz Uczenia realizuje trzyletni projekt edukacyjny „Multimedialna edukacja”. Jego głównym celem jest wdrożenie do szkół narzędzi multimedialnych - przede wszystkim Multitablic - oraz przygotowanie nauczycieli do systematycznego wykorzystywania nowoczesnych narzędzi dydaktycznych podczas zajęć.
 
1 września prof. Andrzej Blikle (informatyk, pracownik Instytutu Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk) otworzył, pierwszą w Polsce, Multimedialną Szkołę Pro Futuro w Warszawie. Szkoła od maja przygotowywała się do wprowadzenia narzędzi multimedialnych oraz prowadziła szkolenia dla nauczycieli, a także lekcje pokazowe dla rodziców. Projekt otrzymał akceptację całej społeczności szkolnej i od tego roku wszyscy uczniowie będą mieli możliwość doświadczania i zdobywania wiedzy zgodnie ze współczesną formą postrzegania świata.
 
Tablice interaktywne są obecne w polskich szkołach, ale ich wykorzystanie pozostawia wiele do życzenia. Tymczasem doświadczenia brytyjskie pokazują, iż zastosowanie tych narzędzi w edukacji znacznie poprawia skuteczność procesu dydaktycznego. W brytyjskich szkołach jest już 250 tysięcy tablic interaktywnych i stały się one podstawowym narzędziem pracy ucznia i nauczyciela podczas zajęć.
 
Badanie przeprowadzone przez BECTA, brytyjską agencję rządową ds. wprowadzania nowych technologii edukacyjnych w szkołach, pokazują, że ich użycie w trakcie lekcji znacznie zwiększyło skuteczność nauczania pojęć złożonych i abstrakcyjnych, m.in. matematyki czy nauk przyrodniczych. W zakresie przedmiotów przyrodniczych, uczniowie w wieku 5-7 lat wyprzedzili rówieśników grup kontrolnych (nie korzystających z tablic) średnio o 4,75 miesiąca jeśli chodzi o szybkość opanowywania materiału. W grupie dzieci zdolnych, wartość ta wyniosła 3,5 miesiąca. Istotne jest również, że wykorzystanie tablic znacznie zwiększyło ilość przyswajanego materiału przez osoby o tzw. specjalnych potrzebach edukacyjnych. Według przytoczonych badań przyswajały one zadany materiał o 7,5 miesiąca szybciej.
 
innowacje w edukacji 
 
Gorącym zwolennikiem wykorzystania tablic w pracy szkoły jest często goszczący w Polsce brytyjski ekspert ds. nowoczesnej edukacji, Collin Rose. Uważa on, że lepsze wyniki edukacyjne uczniów korzystających z tablic są możliwe dzięki wielokrotnemu zapisowi materiału dydaktycznego oraz częstemu (i łatwemu) powracaniu do przyswajanych treści. Drugim powodem jest to, że te narzędzia interaktywne angażują trzy kluczowe w procesie dydaktycznym zmysły: słuch, wzrok i dotyk. Uczniowie, mogą nie tylko obejrzeć interesujące ich zagadnienie, ale często posłuchać materiału dźwiękowego, czy wreszcie samodzielnie sterować poszczególnymi aplikacjami interaktywnego narzędzia, zamieniając palec w wirtualny, kolorowy flamaster.
 
Więcej informacji na stronie www.ine.com.pl

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie