Akademia Dobrej Energii Junior z bardzo dobrymi ocenami nauczycieli i uczniów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nadal trwa rekrutacja do 3. edycji Akademii Dobrej Energii Junior – społecznego projektu, którego celem jest zaszczepienie w dzieciach dobrych nawyków, które ułatwią im dbanie o dobrostan teraz i w przyszłości. Nauczyciele klas II i III publicznych i niepublicznych szkół podstawowych z całej Polski mogą bezpłatne dołączyć do programu na stronie http://www.akademiadobrejenergii.org i otrzymać komplet materiałów dydaktycznych wspierających rozwój fizyczny, psychiczny i społeczny uczniów.

Do dwóch wcześniejszych edycji zgłoszono ponad 20 tysięcy drugo- i trzecioklasistów z całej Polski. W pierwszą edycję zaangażowało się 477 nauczycieli z 354 szkół, druga przyciągnęła już 664 pedagogów z niemal 500 placówek.

Projekt na piątkę z plusem

Nauczyciele, którzy realizowali program Akademii Dobrej Energii Junior, ocenili swoje zadowolenie z udziału w projekcie na 9,5 punktów w 10-stopniowej skali. Jako mocne strony pedagodzy wskazali m.in. bogate materiały dydaktyczne, przystępną formę i atrakcyjność treści, aktualną tematykę, a także realne wsparcie dla nauczycieli w pracy wychowawczej oraz integracji uczniów w klasie. Uczniowie kończący Akademię zadeklarowali 83-procentowy poziom wdrożenia dobrych nawyków. W wielu placówkach projekt był realizowany jako innowacja pedagogiczna. 

Kompleksowe wsparcie dla nauczycieli

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej może skorzystać z gotowych scenariuszy do przeprowadzenia lekcji na ważne, psychologiczne tematy, które warto podejmować w ramach profilaktyki zaburzeń i promocji zdrowia psychicznego dzieci. Treści zajęć dostosowane są do podstawy programowej i zostały przygotowane tak, aby nie stwarzać barier i włączać w zajęcia wszystkich uczniów o różnorodnych potrzebach i możliwościach. Ważnym walorem programu jest forma zajęć, które są dla uczniów atrakcyjne i czytelne. Natomiast dla nauczycieli są to łatwe do przygotowania lekcje, wykorzystujące szczegółowo przygotowane materiały do wydrukowania w dowolnym momencie – wyjaśnia dr Anna Gorgolewska, psycholog dziecięcy i dydaktyczka Uniwersytetu SWPS odpowiedzialna za stronę merytoryczną projektu. 

Nauczyciele, którzy zdecydują się na udział w projekcie, otrzymują bezpłatny, kompletny zestaw materiałów dydaktycznych, obejmujące m.in. praktyczne wskazówki dotyczące przeprowadzenia programu, gotowe scenariusze zajęć, pomysły na zadania i aktywności dla dzieci oraz karty pracy dla uczniów. Pozwalają one na realizację podstawy programowej MEN z rozszerzeniem o ciekawostki poszerzające horyzonty uczniów. Moduły programu obejmują trzy bloki tematyczne: Zdrowe Ciało, Zdrowa Głowa i Rozwój Umiejętności. W ramach Akademii nauczyciele mogą korzystać także z e-booków, treningów oraz uczestniczyć w webinarach wspierających rozwój zawodowy i osobisty. Organizatorzy przygotowali również materiały edukacyjne dla rodziców, umożliwiające kontynuację pracy z dzieckiem poza szkołą.

Udział w Akademii Dobrej Energii Junior jest całkowicie bezpłatny. Wychowawcy klas II i III mogą zgłaszać się do 3 edycji projektu na stronie www.akademiadobrejenergii.org do 31 marca 2026 r. 

Inicjatorem i organizatorem projektu jest VanityStyle Sp. z o.o. Projekt realizowany jest we współpracy z SWPS Innowacje – spółką celową Uniwersytetu SWPS. Program objęty jest honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz Rzecznika Praw Dziecka. Patronują mu również Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Karta Praw Dziecka w Biznesie. Patronem medialnym 3. edycji jest Głos Nauczycielski, a akcję wspiera NODN Supernauczyciel.pl.

Nauczycielu, dołącz do Akademii Dobrej Energii Junior i już dziś pomóż swoim uczniom budować zdrową przyszłość! 

(Artykuł promocyjny)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...
Ppp napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
Trochę na biologii, trochę na WF, trochę na godzinach wychowawczych - najważniejsze rzeczy dałoby si...
Jan napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Do: Gość: No i o czym to świadczy? Bo na pewno nie o wadach arkuszy egzaminacyjnych, ani nie o tym ż...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie