Wczesnoszkolne inspiracje po raz drugi

(C) Edunews.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Tak naprawdę nie ma większego znaczenia, czy do szkoły idzie sześciolatek, czy siedmiolatek. Jeśli szkoły są gotowe na przyjęcie dzieci, nawet ci młodsi uczniowie będą mogli się szybko rozwijać. Istotą problemu jest jakość edukacji, a nie ramy organizacyjne systemu kształcenia. Z myślą o nauczycielach w klasach I-III szkoły podstawowej po raz drugi organizujemy Inspir@cje Wczesnoszkolne (27-28.02.2016), chcąc pokazać, jak wiele wspaniałych, rozwijających działań dydaktycznych możemy realizować już teraz, natychmiast, w szkołach w całej Polsce.

Zeszłoroczne Inspiracje Wczesnoszkolne zakończyły się olbrzymim sukcesem. Miło było obserwować wspaniałą, zmotywowaną grupę nauczycielek, o przepraszam, kilku nauczycieli również było, jak przez dwa dni dyskutują, prezentują, wymieniają się doświadczeniami i radami, nawiązują kontakty, pokazują projekty, zapraszają do współpracy. Ponad 300 osób, pozytywne emocje i ta energia, która napełniała chyba wszystkich na sali.

"Niemal każdy referat coś wnosił, coś pokazywał. Wyszedłem z niej wyposażony w szeroki wachlarz ciekawych adresów do aplikacji, stron, które z pewnością będę chciał wykorzystać w pracy z moją klasą. Dziesiątki pomysłów, koncepcji kłębi się w głowie - niektóre już skrystalizowane i tylko czekające na realizację, niektóre jeszcze wymagające obróbki. Ale właśnie tak powinno być - takie spotkania powinny inspirować i według mnie "Inspiracje" inspirowały fenomenalnie. I za to serdecznie dziękuję (...)" – napisał jeden z uczestników konferencji.

Wyróżnikiem tych Inspir@cji jest praktyczne podejście do problemów edukacji wczesnoszkolnej, proponowanie nowych i często nowatorskich rozwiązań stosowanych przez nauczycieli w klasach I-III szkoły podstawowej, podpowiadanie, co się sprawdza, a co nie w odniesieniu do uczenia (się) małych dzieci. Celem tej konferencji jest debata o jakości kształcenia wczesnoszkolnego - koncentrujemy się na zagadnieniach, które dla wielu nauczycieli w klasach I-III stanowią wciąż rzeczywiste wyzwania, a do wypowiedzi zapraszamy najlepszych ekspertów-praktyków, czyli aktywnych edukatorów i nauczycieli szkół podstawowych.

Nauczyciele wczesnoszkolni są często niedoceniani w systemie edukacji. Traktuje się ich czasem jako kategorię poślednią pedagogów, którym bliżej do przedszkola niż do „poważnej“ edukacji. Organizując Inspir@cje Wczesnoszkolne chcemy przede wszystkim pokazać, że wśród nauczycieli wczesnoszkolnych są świetni pedagodzy, którzy doskonale znają się na przygotowaniu dzieci do dalszych etapów kształcenia, a także są w stanie dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami, podnosząc tym samym poziom i jakość edukacji w klasach I-III.

Termin nadsyłania zgłoszeń mija 22 lutego 2016 r., ale proszę tyle nie czekać, bo na pewno miejsc zabraknie. Więcej informacji (program, warunki uczestnictwa, formularz zgłoszenia) na stronie: http://edunews.pl/wydarzenia/3209-inspiracje-wczesnoszkolne-2016. Serdecznie zapraszamy!

 

Organizatorzy konferencji: Think Global sp. z o.o., portal Edunews.plFundacja Think!

Partner merytoryczny: grupa Superbelfrzy RP.

Partner główny: Samsung Electronics Polska - Program Mistrzowie Kodowania.

Partnerzy instytucjonalni: Fundacja Rozwoju Systemu EdukacjiWarszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń

Partnerzy: Fundacja OrangeKulczyk Foundation

Partner medialnyGłos Nauczycielski

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie