Blogowe arcydzieła nagrodzone

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczestnicy konkursu blogowego w ramach projektu „Interaktywna mapa przemian”, udowodnili, że umiejętność korzystania z nowych technologii i internetu w połączeniu z pracowitością, pasją i społecznym zaangażowaniem mogą dać niezwykłe rezultaty – czego dowodem są ich serwisy poświęcone zmianom, jakie zaszły w naszym kraju dzięki Funduszom Europejskim.(C) EDUNEWS.PL

Zadanie uczniów polegało na prowadzeniu przez 6 tygodni bloga na temat zmian, jakie dzięki Funduszom Europejskim zaszły w ich otoczeniu, w regionie, w całej Polsce. Wcielali się w rolę dziennikarzy, fotoreporterów, kamerzystów, aby ich blog zawierał nie tylko informacje tekstowe, ale przede wszystkim ciekawy, dynamiczny przekaz multimedialny. Musieli również przyciągnąć do swojego serwisu czytelników i rozpromować swój blog. Wielu z nich udało się to w profesjonalny sposób, który pozwala zakwalifikować ich blogi do grupy poważnych mediów lokalnych, z wieloma tysiącami odwiedzin.

„Do konkursu zgłoszono blogi z całego kraju." – mówi Dariusz Danilewicz, prezes Fundacji Think! – "Uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych opisywali projekty, które wpłynęły pozytywnie na poprawę życia mieszkańców ich miejscowości w takich sferach jak infrastruktura, edukacja, kultura, odnowa zabytków. Dzięki blogom powstała w sieci unikalna panorama różnorodnych korzyści odniesionych przez Polaków dzięki Unii Europejskiej.”

Jury, w skład którego weszli przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju Regionalnego oraz Fundacji Think!, postanowiło wyróżnić prace, które charakteryzowały się dużą samodzielnością wpisów, niebanalnym podejściem do tematu, estetyczną stroną formalną i poprawnością merytoryczną.

Najlepszym okazał się blog Puławskie przemiany Bartłomieja Niespodziany oraz Anny Barnaś z ZSO nr 1 im. KEN w Puławach. To świetny przykład serwisu, który nie tylko promuje Fundusze Europejskie w działaniu, ale przede wszystkim przybliża samo miasto tym, którzy w nim jeszcze nie byli lub byli bardzo dawno temu. Dodatkowo autorzy użyli aplikacji tłumacza Google, aby treści w języku polskim pojawiające się w blogu były w jednej chwili zamieniane na jeden z pięciu europejskich języków: angielski, francuski, niemiecki, hiszpański czy rosyjski. Pomysł doskonały i mimo nieco nie doskonałego tłumacza, godny polecenia włodarzom innych miast jako sposób na wypromowanie miejscowości na skalę międzynarodową.

(CC-BY) Puławskie Przemiany

Drugie miejsce zajęły ex aequo blogi spod hasła „metamorfozy”: Pawłowickie metamorfozy Hanny Holeksy, Agnieszki Kajzerek i Jakuba Bazgiera z Publicznego Gimnazjum nr 3 w Pielgrzymowicach oraz Unijna metamorfoza Poznania Adama Makowskiego, Franciszka Czerwińskiego i Klaudiusza Bajołka z I LO im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu. Autorzy pierwszego bloga wiedzieli, że robią świetnego, dynamicznego i interaktywnego (przy wykorzystaniu kilkunastu ciekawych narzędzi internetowych) bloga o swojej wsi (Pielgrzymowice) i okolicy. Nie spodziewali się jednak, że mogą osiągnąć tak wiele – zamierzają teraz kontynuować bloga, ponieważ – jak powiedzieli - pozostało jeszcze wiele tematów, których nie poruszyli ze względu na regulamin konkursu. Twórcy drugiego z wymienionych blogów postawili przede wszystkim na interakcję z uczniami poznańskich szkół, którzy opowiadali w różnej formie i z wielkim poczuciem humoru o tym, w jaki sposób zmienia się Poznań na naszych oczach. Do dnia rozstrzygnięcia zebrali na swoim blogu ponad 17680 odwiedzin. Oba nagrodzone blogi z 2. miejsca są dowodem, że doskonałe wyniki przynosi połączenie poważnego tematu i wyzwania z dobrą zabawą – wtedy wszystko lepiej się układa i rezultaty przekraczają początkowe wyobrażenia.

CC-BY Edunews.pl - Laureaci konkursu blogowego Interaktywna Mapa Przemian 2012

Na trzecim miejscu uplasowały się blogi: Na Śląsku dużo się dzieje Adama Sibika, Tomasza Gonciarza i Agnieszki Miszewskiej z Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 w Gliwicach (świetna kampania promocyjna, nawet z wykorzystaniem reklamy wyświetlanej w tramwajach), Fundusze Unijne zmieniają naszą rzeczywistość Grzegorza Wieczorkiewicza z ZS nr 4 im. J. Groszkowskiego w Tychach (bardzo ciekawe repozytorium informacji o zmieniających się Tychach w dłuższym okresie – gdyż blog był kontynuacją działań z edycji 2011 projektu) oraz Rowerem przez mapę przemian Aleksandry Jackowiak i Aleksandry Grześkowiak z LO im. Powstańców Wielkopolskich w Środzie Wlkp. (dobry pomysł na rowerową wyprawę, podczas której autorki bloga dokumentowały przemiany dzięki Funduszom Europejskim w trzech miastach i jednej wsi Wielkopolski).

Trzy wyróżnienia powędrowały do autorów blogów: Bielskie projekty unijne Adriana Oniszczuka z II LO im. B. Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim (świetna promocja Podlasia, pokazanie i ciekawych miejsc i korzyści, jakie region uzyskał dzięki Funduszom Europejskim), Eurofundusze w Krotoszynie Łukasza Marszałka, Joanny Jędrzejak i Kingi Zembskiej z I LO im. Kołłątaja w Krotoszynie oraz Fundusze Unijne-Tychy Michała Laska z ZS nr 4 w Tychach.

Pakiet multimedialny EuroFundusze ABCOrganizatorzy projektu przygotowali dla biorących w nim udział nauczycieli nowoczesny pakiet multimedialny stanowiący wyjątkowe kompendium wiedzy o wielowymiarowej transformacji Polski pod wpływem Funduszy Europejskich. Trafił on do blisko 400 nauczycieli, którzy na zajęciach z różnych przedmiotów (m.in. wiedza o społeczeństwie, język polski, geografia, biologia, chemia, podstawy przedsiębiorczości) mogli wykorzystać: oprogramowanie na tablice interaktywne lub komputery zawierające 10 multimedialnych lekcji wraz z ćwiczeniami - EuroFundusze ABC, 15 scenariuszy lekcji na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, 5 webquestów, e-informator dla uczniów „Alfabet Funduszy Europejskich” (także w wersji na smartfony z systemami iOS i Android) oraz grę internetową „Podróże przez Fundusze”.

Narzędzia te spotkały się on z pozytywnym przyjęciem nauczycieli i uczniów, zaś razem z uczniowskimi blogami – będą stanowić trwały efekt zakończonego projektu. Zainteresowani pakietem nauczyciele mogą otrzymać go nieodpłatnie – należy w tym celu skontaktować się z Fundacją Think! – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie