Pokazali, jak lubią (się) uczyć

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Projekt „Filmowa chemia” zgłoszony przez Halinę Szczepaniec, nauczycielkę Gimnazjum Leonarda Piwoni w Szczecinie, zwyciężył w ogólnokrajowym konkursie w ramach projektu „Moj@ edukacja”. W kategorii Uczeń gimnazjum Jury przyznało pierwsze miejsce autorowi prezentacji o sposobach wykorzystania metody Mind Mappingu w nauce – Michałowi Kasperskiemu. Zwycięzcami w kategorii Uczeń szkoły ponadgimnazjalnej zostali Aleksander Tyczyński i Mateusz Kępka za filmowe przedstawienie pomysłów na wykorzystanie mobilnych urządzeń na lekcjach.PHOTO: FOTOLIA

Organizatorzy konkursu Fundacja Teraz Edukacja oraz firmy iSource i Think Global podkreślili, że uczestnicy konkursu zdołali - często bez większych nakładów finansowych, bez czekania na nowoczesne wyposażenie szkolnych pracowni komputerowych – pokazać, że nowe urządzenia i technologie (dostępne na wyciągnięcie ręki!) mogą być wielkim sojusznikiem w uczeniu się i nauczaniu w szkole.

W konkursie uczestniczyli nauczyciele i uczniowie z ponad 200 szkół w całym kraju. Zgłosili oni m.in. takie narzędzia edukacyjne jak prezentacje, filmy, webquesty, gry, strony www, blogi, słowniki multimedialne czy scenariusze lekcji multimedialnych. Łącznie nadesłano ponad 90 zgłoszeń na konkurs, zaś Jury konkursu postanowiło nagrodzić i wyróżnić łącznie 14 prac (narzędzi).

„Spośród zgłoszonych narzędzi staraliśmy się nagrodzić te projekty i pomysł, które najlepiej służą skuteczniejszej, łatwiejszej i bardziej multimedialnej edukacji” – mówi Marcin Polak z Edunews.pl, pomysłodawca i współorganizator projektu. „Warto podkreślić, że wszystkie zgłoszone narzędzia edukacyjne, które ocenialiśmy, wyróżniały się wysokim poziomem kreatywności. To dowód na to, że w polskiej szkole jest wiele miejsca na nowoczesne technologie. Szerszego wykorzystania komputerów i urządzeń mobilnych chcą zarówno uczniowie, ale powoli również nauczyciele.”

 

Laureaci konkursu:

Kategoria: Nauczyciele

I miejsce    
Halina Szczepaniec, Gimnazjum przy I Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Szczecinie

II miejsce (3 równorzędne nagrody)    
Marta Florkiewicz-Borkowska, Publiczne Gimnazjum nr 3 w Pielgrzymowicach    
Daniel Makus, Gimnazjum przy I Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Szczecinie,
Dariusz Martynowicz, V Liceum Ogólnokształcące im. A. Witkowskiego w Krakowie

III miejsce    
Elżbieta Soja, Szkoła Podstawowa nr 4 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Lubaniu
    
Wyróżnienia    
Radosław Brzyski, Gimnazjum Publiczne im. Polonii Francuskiej w Trawnikach
Wiesław Ziaja, V Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Rzeszowie

Kategoria: uczniowie – szkoła ponadgimnazjalna

I miejsce
Aleksander Tyczyński, Mateusz Kępka, V Liceum Ogólnokształcące im. A. Witkowskiego w Krakowie

II miejsce
Joanna Zaleśna z zespołem, Liceum Plastyczne w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Kaliszu

III miejsce
Paulina Justka, Zespół Szkół Budowlano-Drzewnych im. Armii Krajowej w Żywcu

Kategoria: uczniowie - gimnazjum

I miejsce
Michał Kasperski, Gimnazjum nr 1 w Gostyniu

II miejsce
Hanna Holeksa, Publiczne Gimnazjum nr 3 w Pielgrzymowicach

III miejsce
Katarzyna Wrona, Gimnazjum nr 14 z Oddziałami Dwijęzycznymi w ZSO nr 10 w Gliwicach

Wyróżnienie
Maja Cieślik, Gimnazjum przy I Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym w Szczecinie

Organizatorami projektu „Moj@ edukacja” była Fundacja Teraz Edukacja oraz firmy iSource i Think Global. Patronat medialny nad konkursem objął portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl. Projekt wspierają partnerzy handlowi Apple.

Narzędzia stworzone i używane przez nauczycieli i uczniów, które brały udział w konkursie będzie można wkrótce obejrzeć na Edustyle.pl/Konkurs oraz na Facebook.com/edustyles.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Obawiam się, że to może się często zmienić w atak 2:1 lub 3:1 - kiedy rodzice wezmą stronę dziecka (...
To się nazywa "zimny telefon" - metoda marketingowa polegająca na dzwonieniu do losowych ludzi, nie ...
Gość napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Przeczytałam z dużym zainteresowaniem. Dziękuję za ten artykuł.
Ppp napisał/a komentarz do Oceniajmy rzadziej!
Terada i Merill mają CAŁKOWITĄ rację. Jak ktoś chce i może - nauczy się i bez oceniania. Jeśli ktoś ...
Marcin Zaród napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Mój syn będąc w liceum w klasie mat-info-fiz prosił z kolegami o ustawienie takich tablic na korytar...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
Świetny przykład, że każdą przestrzeń klasy da się łatwo zreorganizować, aby pobudzić aktywne uczeni...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
O informacji zwrotnej można długo... Przedstawione tu wskazówki są cenne. Niestety, problem w tym, ż...
Andrzej napisał/a komentarz do Informacja zwrotna dla przyszłości
Bardzo proszę o przykład idealnie napisanej informacji zwrotnej.

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie