Gra planszowa wielokrotnego użytku

fot. Karolina Gaweł

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Moi trzecioklasiści uwielbiają gry planszowe. Tworzymy więc, co chwilę nowe plansze w oparciu o różne materiały. Tym razem gra powstała na podkładkach na stół.

Na planszy zamalowałam 4 pola na zielono (start dla 4 graczy) i markerem permanentnym w dowolnych miejscach napisałam liczby od 1 do 20. Zadaniem graczy było poruszanie się po planszy zgodnie z liczbą wyrzuconych na kostce oczek i zebranie 100 punktów. Trzeba było zdobyć dokładnie taką liczbę, więc kombinowanie i wielokrotne przeliczanie niezbędne. Gdy gracz stanął na jakieś pole, zamalowywał je i stawało się one niedostępne dla innych, co dodatkowo utrudniało grę.

Po kilku rozegranych rundach wprowadziliśmy różne warunki (np. zbierz 100 punktów w 8 ruchach). Graliśmy też do 200 zebranych punktów, a także na odejmowanie - dzieci dostają 100 punktów i muszą się ich jak najszybciej pozbyć.

Dodatkowym atutem gry jest fakt, że każdy z graczy może w tej samej rundzie zbierać inną liczbę punktów (50,100,150...), co pozwala na dostosowanie jej poziomu do możliwości uczniów.

PS Gdy gra nam się znudzi, bierzemy zmywacz do paznokci, ścieramy ją i tworzymy coś nowego :)

 

Notka o autorce: Karolina Gaweł, nauczycielka wczesnej edukacji w Szkole Podstawowej nr 3 w Olsztynie. Trenerka w programie Zaprogramuj Przyszłość oraz Mistrzowie Kodowania. Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Zamiast Kserówki, licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie