Gra planszowa wielokrotnego użytku

fot. Karolina Gaweł

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Moi trzecioklasiści uwielbiają gry planszowe. Tworzymy więc, co chwilę nowe plansze w oparciu o różne materiały. Tym razem gra powstała na podkładkach na stół.

Na planszy zamalowałam 4 pola na zielono (start dla 4 graczy) i markerem permanentnym w dowolnych miejscach napisałam liczby od 1 do 20. Zadaniem graczy było poruszanie się po planszy zgodnie z liczbą wyrzuconych na kostce oczek i zebranie 100 punktów. Trzeba było zdobyć dokładnie taką liczbę, więc kombinowanie i wielokrotne przeliczanie niezbędne. Gdy gracz stanął na jakieś pole, zamalowywał je i stawało się one niedostępne dla innych, co dodatkowo utrudniało grę.

Po kilku rozegranych rundach wprowadziliśmy różne warunki (np. zbierz 100 punktów w 8 ruchach). Graliśmy też do 200 zebranych punktów, a także na odejmowanie - dzieci dostają 100 punktów i muszą się ich jak najszybciej pozbyć.

Dodatkowym atutem gry jest fakt, że każdy z graczy może w tej samej rundzie zbierać inną liczbę punktów (50,100,150...), co pozwala na dostosowanie jej poziomu do możliwości uczniów.

PS Gdy gra nam się znudzi, bierzemy zmywacz do paznokci, ścieramy ją i tworzymy coś nowego :)

 

Notka o autorce: Karolina Gaweł, nauczycielka wczesnej edukacji w Szkole Podstawowej nr 3 w Olsztynie. Trenerka w programie Zaprogramuj Przyszłość oraz Mistrzowie Kodowania. Członkini grupy Superbelfrzy Mini. Niniejszy tekst ukazał się w blogu Zamiast Kserówki, licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie