Geografia zgamifikowana

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Uczniowie gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych odliczają czas do egzaminów końcowych. Nastał czas powtarzania materiału i sprawdzania wiedzy. Znowu kartkówka? A może lepiej trochę pograć w gry i przy tym czegoś się... nauczyć?fot. Think Global

Geografia jest przedmiotem wybitnie nadającym się do obudowania różnego rodzaju grami. Od najprostszych, sprawdzających wiedzę o geografii Polski i świata, bo skomplikowane gry, w których można wykorzystywać wiedzę geograficzną, aby znaleźć rozwiązania zagadek. 

Jednym z przykładów ciekawych gier edukacyjnych jest Geo-Gram – gra wieloplatformowa do geografii na poziom gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej i poziom rozszerzony (maturalny), przygotowana przez Think Global. Geo-Gram jest grą edukacyjną, która łączy edukację z rozrywką, sprawdzając wiedzę geograficzną uczniów na danym poziomie kształcenia, ale przy zachowaniu mechanizmów tzw. grywalności (są tu punkty, dodatkowe osiągnięcia, jest tu ranking graczy itp). Jest to gra dostępna na komputery i urządzenia mobilne (tablety).

Gracz podróżuje po mapie Polski rozwiązując różne zadania z geografii. Zawartość merytoryczna gry została przygotowana we współpracy z konsultantami Wojewódzkiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łodzi. W grze wykorzystano kilkanaście rodzajów zadań, a także bogate zbiory ilustracji, które można powiększać, aby udzielić właściwych odpowiedzi.

fot. Think Global 

Zakres merytoryczny gry jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Geo-Gram może służyć jako narzędzie dydaktyczne wspierające nauczanie geografii w klasie, a tryb rozgrywki pozwala sprawdzić także wiedzę na poziomie rozszerzonym (powtórka przed egzaminem maturalnym).

Czy wystarczy uczyć się z podręczników, żeby zdobyć wiedzę z danego przedmiotu? Wydaje się, że to za mało. Dyskusja, która rozwinęła się w Polsce na temat roli podręczników (i pakietów edukacyjnych) w edukacji szkolnej, może być szansą na przewartościowanie podejścia do zasobów edukacyjnych. Wykorzystującego przede wszystkim zasoby internetu, ale także dającego szanse na bardziej twórcze i interaktywne prowadzenie zajęć przez nauczyciela. W tym nowym podejściu warto szerzej wykorzystać gry – gamifikacja edukacji jest jednym z najważniejszych trendów we współczesnej szkole. Trend ten dociera powoli do polskich szkół – warto spróbować na lekcjach geografii wykorzystać szerzej gry (na innych przedmiotach również).

Osoby, które chciałyby używać gry na tabletach (iOS, Android) - kierujemy odpowiednio do sklepów iTunes i Google Play. Na komputery dostępna jest w serwisie Edustore.eu.

fot. Think Global

(Źródło: Think Global)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Leszek napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pani Minister,mam bardzo podobne przemyślenia jako nauczyciel z 40-letnim stażem i dyrektor od ćwier...
Tomasz napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Pano SylwioO tym co pani pisze moga zawalczyc nauczyciele tacy jak pani czy ja (zakladam ze pani jes...
Sylwia napisał/a komentarz do Co nowego w szkołach od września?
Szanowna Pani Minister, uprzejmie proszę o podjecie tematu zróżnicowania pensum. Jest to konieczne, ...
Ppp napisał/a komentarz do Co młodzi sądzą o demokracji?
Wychodzi na to, że młodzież jest bardzo świadoma. Zatem: politycy - DO ROBOTY! Godzina tygodniowo no...
Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obowiązki zamykają się w szkole. Nie przygotowują się w domu ...
Wygrywamy wszystkie bitwy a przegrywamy wojnę. Taka rozmowa podczas wywiadówki: Pani syn ma braki a ...
Sprzeczność niewątpliwie jest, ale myślący człowiek powinien zauważyć, co ważniejsze. A ważniejsze j...
Egzaminy to diabeł. I do tego sprawdzają wiedze, która nie będzie nikomu w przyszłości potrzebna i k...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie