Kamishibai. Brzmi obco? A nie powinno. To nic innego jak nazwa teatrzyku, który odnosi w edukacji całkiem niezłe sukcesy. Myślałam o tym, by taki mieć. Nie udało się. Nie tylko ze względu na koszty. A tymczasem Panienka…

Gamifikacja to wprowadzenie mechanizmów znanych z gier do obszarów nie będącymi grami, na przykład edukacji. Mechanizmami, które zachęcają nas do grania a później motywują do pozostania w grze mogą być punkty, odznaki, cele, wyzwania, postęp czy rankingi. Na wszystkich tych elementach opierają się Tropy Zbrodni.

Gry. Gry komputerowe, strzelanki, strategiczne, zręcznościowe, gry edukacyjne. Temat od kilkunastu (kilkudziesięciu?) lat obecny w dydaktyce. O flow i fiero, i sposobach ich osiągnięcia w edukacji napisano już niemało. To oś modnych trendów ostatnich lat – edutainment, edukacji przez rozrywkę oraz jej form: game based learningu – edukacji z wykorzystaniem gier oraz gamifikacji – wykorzystania mechanizmów gier do nauki szkolnej.

Firma Google przygotowała nową wersję aplikacji Trasa Świętego Mikołaja. Znajdziecie tu 24 interaktywne gry i zabawy. Część z nich ma charakter edukacyjny i zawiera elementy kodowania!

Wymień jak najwięcej słów związanych z matematyką zaczynających się na literę “K”. Masz na to 10 sekund. Jak poszło? Ile słów udało się zapisać? Jeśli spróbowałeś wykonać to zadanie w szkolnej klasie, być może właśnie doświadczyłeś gamifikacji.

Jak zaangażować rodziców w życie szkoły? Gdzie znaleźć przestrzeń na wspólną przygodę? Co zrobić, żeby chcieli uczestniczyć w szkolnym życiu swojego dziecka? Proponujemy organizację rodzinnej gry miejskiej lub terenowej.

Jak zaktywizować uczniów, aby przez zabawę poznawali i utrwalali cyfry rzymskie? Gry planszowa to jedna z najbardziej skutecznych i lubianych przez uczniów metod nauczania.

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie