Gra planszowa – liczby rzymskie

fot. Specjalni.pl

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak zaktywizować uczniów, aby przez zabawę poznawali i utrwalali cyfry rzymskie? Gry planszowa to jedna z najbardziej skutecznych i lubianych przez uczniów metod nauczania.

Od dłuższego czasu coraz częściej nauczyciele sięgają po ten sposób wprowadzania i utrwalania wiedzy. Dzieci dzięki temu uczą się współpracy, okazywania i panowania nad emocjami, cierpliwości, ale także logicznego, strategicznego myślenia.

Gry planszowe mogą być wykorzystywane zarówno do wprowadzenia tematu i przylizania nowych treści, ale chyba najlepiej sprawdzą się do podsumowywania i utrwalania zdobytych umiejętności i wiedzy. Gry planszowe rozwijają myślenie, percepcję wzrokowo-ruchową, działają terapeutycznie, uczą skupiania uwagi.
My przygotowałyśmy dla uczniów gry do nauki cyfr i liczb rzymskich. Gry udostępniamy w dwóch wersjach, jedna z nich dotyczy cyfr i liczb od 1-12, kolejna pełnych dziesiątek i setek liczb w zakresie 1000, oraz pustą planszę, którą sami Państwo możecie wypełnić dostosowując od swoich uczniów.

Do gry możemy wykorzystać zwykłe kostki, które po wyrzuceniu wskażą o ile pól należy przemieścić się na planszy.lub kolorową kostkę, na której umieszczonych jest 6 kolorów wskazujących pola na planszy. Uczeń przemieszcza się na najbliższe pole z kolorem, który wskazała wyrzucona kostka. Dla urozmaicenia zabawy i zwiększenia emocji na planszy zostały umieszczone także strzałki, które nakazują cofnięcie się lub przemieszczenie na dalsze pola o tyle pól ile wskazuje strzałka.

Miłej nauki i zabawy!

 

Pobierz pustą planszę do gry

Pobierz planszę z cyframi od 1-12

Pobierz planszę z cyframi do 100

 

Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Licencja CC-BY-SA.

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie