Edukacja naszych dzieci (8): Bryan Baker

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

jakość edukacjiPodobnie jak każdy inny rodzic, często zastanawiam się jak wybory i decyzje podejmowane dzisiaj, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i na całym świecie, wpłyną na przyszłość moich dzieci. Jak będzie wyglądał ich system opieki zdrowotnej? Jak wpłynie globalne ocieplenie klimatu na ich pokolenie? Co będą zmuszeni naprawić w efekcie naszych zaniedbań?

 

Dobrze przygotować pracowników jutra.

 

Ostatnio pod wpływem rozważań nt. globalnej gospodarki, dodałem kilka nowych pytań do mojej listy. Jak outsourcing i globalizacja wpłyną na pracę dostępną dla dzisiejszej młodzieży? Jakie umiejętności będą potrzebne moim dzieciom, aby odnieść sukces w amerykańskiej korporacji w 2020 roku? 

 

Przez lata obserwowaliśmy wzrost outsourcingu poza Stany Zjednoczone, aby poprawić wydajność [naszej gospodarki]. Każdego dnia widzę, jak „teraz” jest tylko jedną strefą czasową, która tak naprawdę funkcjonuje w dzisiejszym świecie. Z tym podejściem rynek outsourcingu będzie się rozrastał, ponieważ korporacje potrzebują źródeł materiałów, talentu i innowacji z każdego miejsca na świecie, ażeby współzawodniczyć na światową skalę. 

 

To żądanie natychmiastowości wymaga nabycia nowych umiejętności. Ale to nie jest wyłączna odpowiedzialność nauczycieli i rodziców, by przygotować liderów jutra. Organizacje, które chcą odnieść sukces na skalę globalną, powinny być partnerami dla instytucji oświatowych i stworzyć warunki współpracy, które zaowocują w przyszłości tak w edukacji, jak i w firmie.

 

Procesy globalizacji, w połączeniu ze zmianą charakteru gospodarki na usługowy, stwarzają wiele możliwości, ale i wyzwań dla pracowników jutra. W związku z outsourcingiem „tradycyjnych” zawodów, związanych z przemysłem, dzisiejsza młodzież musi studiować zupełnie nowe przedmioty. Musi kończyć szkoły będąc wyposażona w wyspecjalizowane umiejętności. Tylko to pomoże firmom w globalnym wyścigu gospodarczym. Z sektorem usług, który stanowi 80% amerykańskiej gospodarki, to jest obszar, na którym powinniśmy skupić uwagę. W bliskiej przyszłości nasz kraj będzie musiał się zmierzyć z brakiem profesjonalistów, którzy byliby biegli w integracji ludzi, procesów i technologii. Aby zapobiec tym brakom i zapewnić studentom możliwości na przyszłość, korporacje powinny współpracować ze szkołami, aby planować programy zajęć, które przygotują studentów do zawodów wymagających myślenia o przyszłych usługach.

 

Gdy dzisiejsi pierwszoklasiści rozpoczną kiedyś rozmowę w sprawie pierwszej pracy, ci z nich, którzy znają różne kultury, mówią i piszą kilkoma językami, rozumieją, jak inicjować i prowadzić globalne operacje 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, będą liderami odnoszącymi sukcesy. My – rodzice i liderzy biznesu – jesteśmy odpowiedzialni za podtrzymywanie takiego myślenia. Musimy pomóc naszym dzieciom w taki sposób, aby z kolei one mogły zaplanować programy nauczania swoich dzieci o tym, co należy przygotować dla następnych pokoleń, aby odnieść sukces w stale rozwijającej się globalnej gospodarce.

 

Bryan Baker jest  liderem opinii i konsultantem Xerox Global Services.

 

Artykuł pochodzi z amerykańskiego wydania magazynu Forbes, 23.01.2008. Podtytuł artykułu pochodzi od redakcji edunews.pl

 

To już ostatni artykuł z cyklu ośmiu wypowiedzi autorytetów sektora IT zaangażowanych we wspieranie przemian we współczesnej edukacji.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie