fot. DOJI

Dzisiaj terminem “inteligencja” określa się nie tylko to, co charakteryzuje poszczególne jednostki. Coraz częściej mówi się o inteligencji grupy, tak zwanym kolektywnym IQ, które ma znacznie większą wartość niż w przypadku działania w pojedynkę. Chociaż ze zbiorowej inteligencji korzystano od zawsze (i to nie tylko w ludzkich społecznościach), idea zyskała na znaczeniu zwłaszcza po popularyzacji komputerów, Internetu i web 2.0 – dynamicznych serwisów internetowych, których podstawową rolą jest umożliwienie interakcji między użytkownikami.

fot. Joanna Waszkowska

Zabawę w przetwarzanie tekstów literackich z jednej strony łatwo wykonać w klasach gimnazjum, bo mają o wiele więcej umiejętności, z drugiej jednak bardzo często są skrępowani takim działaniem - ciężko im się odważyć, są niepewni tego, co stworzyli, uważają swoje teksty za głupie.

(C) Edunews.pl - INSPIR@CJE 2015

Sama obecność nowoczesnych technologii w szkole i klasie nie spowoduje jeszcze zmiany jakościowej w nauczaniu. Nawet najnowocześniejsze urządzenia można użyć w sposób konserwatywny, niewykorzystując ich potencjału i bogactwa funkcjonalności. Wiele zależy od kompetencji nauczyciela i uczniów, ale także od kreatywności i wyobraźni.

fot. Fotolia.com

Jak pracować z e-podręcznikami? Jak najefektywniej wykorzystać ich możliwości? To pytania, które dziś zadaje sobie coraz więcej osób w szkołach. Odpowiedzi na nie i na szereg innych najłatwiej znaleźć w kursie e-learningowym uruchomionym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji pod adresem http://kursy.epodreczniki.pl. Druga edycja kursu już się zaczęła. Nadal istnieje możliwość zapisania się i wzięcia w nim udziału.

fot. Joanna Waszkowska

Trzeba powoli zacząć wydobywać się z ograniczonej wizji nauczania języka polskiego wyłącznie przy pomocy czytanek. Można czytać wszystko, co posiada kod. Ważne, by nauczyć czytać ze zrozumieniem i rozwinąć pasję.

fot. Fotolia.com

Geopolityka, edukacja globalna to tematy, które przewijają się w szkole na zajęciach z wos czy geografii, ale są traktowane odwrotnie proporcjonalnie do ich ważności we współczesnych realiach, które będą dotyczyć naszych uczniów w ich dorosłym życiu. Co tak naprawdę wiemy o świecie, w którym żyjemy? Można przypuszczać, że nie za wiele...

fot. Ośrodek Rozwoju Edukacji

Czy uczniom uda się wygrać z prof. Zgrzytem i pomóc Julce oraz Kubie w walce o lepszy świat? Choć w ćwiczeniach pojawiają się nierealistyczni bohaterowie i fikcyjne dzieci, to tylko konkretny uczeń, rozwiązując dane zadanie, może naprawić szkody wyrządzone przez Zgrzyta. Pokonywanie profesora motywuje ucznia do wytężonej pracy i jest dla niego największą nagrodą. To pomysł jaki zastosowali autorzy e-podręcznika do edukacji wczesnoszkolnej.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie