Dzieci można lubić i rozumieć…

fot. Varkey Foundation

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Czego można się nauczyć od małych dzieci? Cierpliwości, ale i patrzenia na świat ich oczami, bo one są cały czas w wielkim zachwycie – mówi Jolanta Okuniewska, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Olsztynie. Jako pierwsza i jedyna do tej pory nauczycielka z Polski, znalazła się ona w grupie 50 nauczycieli z całego świata, nominowanych do międzynarodowej nagrody Global Teacher Prize 2016.

Nagroda Global Teacher Prize przyznawana jest przez Varkey Foundation od ubiegłego roku i już nazywana jest w środowisku edukacyjnym Edukacyjnym Noblem. Zwycięzca zostanie wyłoniony w marcu 2016 r. w Dubaju i ma szansę wygrać nagrodę główną w wysokości 1 miliona dolarów amerykańskich. Więcej informacji na jej temat można przeczytać na stronie http://www.globalteacherprize.org/ - zachęcamy przy okazji polskich nauczycieli do uczestnictwa w przyszłych edycjach.

Jolanta Okuniewska uczy najmłodszych uczniów w publicznej szkole podstawowej. Należy do grona nauczycieli-innowatorów, stara się różnicować doświadczenia edukacyjne dzieci i uczyć ich współpracy. Wykorzystuje często nowoczesne narzędzia edukacyjne (prowadzi zajęcia z tabletami i korzysta z rozmaitych aplikacji i programów komputerowych, które dzieci zresztą same potrafią zaproponować), używa oceny opisowej, zwracając szczególną uwagę na odpowiednią informację zwrotną do dziecka. O tym, jak uczyć małe dzieci w polskiej szkole z Jolantą Okuniewską rozmawiała Aleksandra Pezda w radiu TOK FM – warto posłuchać, bo w rozmowie tej można znaleźć wiele dobrych rad i inspiracji, jak dobrze uczyć.

Posłuchajmy bardzo ciekawego wywiadu (polecamy w ogóle nauczycielom i dyrektorom szkół podstawowych):

Zachęcamy do polubienia fanpage Jolanty Okuniewskiej na Facebooku. Można tam też przeczytać wiele na temat tego, jak uczy ona najmłodsze dzieci i jakie sukcesy osiąga: https://www.facebook.com/jokuniewska/.

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie