Stypendia 2.0?

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageNikt chyba się nie spodziewał, że również program stypendialny można przygotować w wersji… Web 2.0. W połowie kwietnia 2007 r. amerykańska firma CollegeToolkit.com ogłosiła pierwszy program stypendialny, w którym studenci nie tylko ubiegają się o stypendium, ale jeszcze wskazują zwycięzcę. Stwarza to możliwość bardziej demokratycznego wyboru laureatów.

 

A jest o co walczyć. CollegeToolkit.com oferuje stypendium w wysokości 10 tys. USD. Ale zwycięzca zostanie wyłoniony w oparciu o system głosowania przygotowany przez firmę. W systemie tym studenci nie tylko walczą o stypendium, ale są też jednocześnie sędziami.

Organizatorzy przedsięwzięcia wyszli z założenia, że zbyt często studenci znajdują się na łasce komisji przyznającej stypendia. Dlatego postanowili, przy wykorzystaniu popularnych stron jak YouTube lub Digg, pozwolić uczestnikom konkursu zadecydować, kto zasługuje na wygraną.

Konkurs jest kilkuetapowy. Po pierwsze studenci są proszeni o napisanie pracy na temat „Dlaczego chcę studiować?”. Wszystkie prace zostaną zgromadzone na stronie CollegeToolikt.com, gdzie odbędzie się głosowanie. W pierwszej rundzie, której zakończenie przewidziano na 31 lipca 2007, zostanie wybranych 10 finalistów. Potem z nich uczestnicy konkursu wyłonią zwycięzcę.

Każdy amerykański student może wziąć udział w tym konkursie. Stypendium nie jest obwarowane żadnymi warunkami. Zdaniem organizatorów konkursu jest to świetny pomysł na zachęcenie młodych ludzi do edukacji i starania się o studia.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie