Nauczycielu, poznaj Edmodo

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Nauczyciele raczej nieufnie podchodzą do mediów społecznościowych, uznając, że mogą one prowadzić do naruszenia ich prywatności, (zbytniego) odkrycia się przed rodzicami i uczniami, a może i przed koleżankami i kolegami ze szkoły. Zapewne są też i inne powody. Wielu z tych, którzy mają konto np. na Facebooku, ukrywa swą tożsamość pod różnymi nazwami i pseudonimami. Niewielu wykorzystuje potencjał edukacyjny mediów społecznościowych. A ten jest wprost proporcjonalny do potencjału edukacyjnego i kreatywnego społeczności, która łączy się w określonej grupie czy narzędziu online. Może zatem warto spróbować?

Jednym z ciekawszych narzędzi internetowych dostępnych dla nauczycieli za darmo jest platforma Edmodo, którą można określić mianem "edukacyjnego fejsbuka". W przeciwieństwie do FB jej funkcjonalności zaprojektowano wyłącznie z myślą o edukacji uczniów i organizacji współpracy klasy (także grupy nauczycieli) w sieci.

To co jest wartościowe w mediach społecznościowych, to ich dostępność (zwykle przez dowolny smartfon z dostępem do Internetu), bogactwo tematów i dyskusji (zależy od tego, czym się dana społeczność dzieli i w jaki sposób – można zatem projektować takie miejsce dokładnie według własnych potrzeb), a także łatwość dzielenia się informacjami i znaleziskami edukacyjnymi z innymi (posty, komentarze, linki, filmy, ankiety itp.). W Edmodo właśnie wszystko to zyskujemy i jeszcze o wiele więcej korzyści pod kątem organizacji i wzbogacenia procesu edukacji. Chyba też znika ta obawa, że oto z powodu społecznościowego charakteru medium, coś za dużo odkryjemy.

O tym, jak można wykorzystać Edmodo w polskich szkołach, opowiadała podczas INSPIR@CJI 2017 Joanna Waszkowska z ZSO nr 5 w Sosnowcu, ambasador Edmodo w Polsce.

A gdyby ktoś chciał bliżej poznać zalety zamkniętej grupy nauczycieli stworzonej na Edmodo, Joanna Waszkowska przygotowała krótką prezentację z informacjami, które pomogą w założeniu lub korzystaniu z takiego narzędzia: http://bit.ly/2xpUdfM.

***

Konferencja INSPIR@CJE 2017 odbyła się w Warszawie w dniach 29-30 czerwca 2017 r. Partnerom dziękujemy za współpracę, a wszystkim uczestnikom za aktywny udział w tym wyjątkowym wydarzeniu edukacyjnym.

 

 

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Jest również członkiem grupy Superbelfrzy RP).

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie