O edukacji prosto z sieci

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Studiowanie na najbardziej prestiżowych uczelniach świata to marzenie milionów, na które pozwolić sobie może garstka szczęśliwców. Jedną z nich była Daphne Koller, obecnie profesor ze Stanfordu, której pasją stało się nauczanie innych z użyciem nowych technologii i całkowicie za darmo.(C) momanuma - fotolia.com

Słaby dostęp do wysokiej jakości edukacji, jej wysokie koszty, ograniczenia przestrzenne, geograficzne czy “życiowe” - te i inne problemy uniemożliwiają milionom ludzi na świecie zdobywanie wykształcenia, o którym marzą. Grupa wykładowców z Uniwersytetu Stanforda postanowiła więc udostępnić za darmo trzy atrakcyjne kursy online, by przekonać się wkrótce, że zdobyły one oszałamiającą karierę wśród studentów z najodleglejszych zakątków globu.

Współautorka przedsięwzięcia, pasjonatka uczenia profesor Daphne Koller, namówiła inne amerykańskie uczelnie do udostępnienia bezpłatnie swoich wykładów. Tak powstała platforma Coursera, dzięki której każdy może zapisać się na wybrany kurs, słuchać wykładów, rozwiązywać różnorodne ćwiczenia i zadania, współpracować, oceniać się wzajemnie i wymieniać wiedzą z tysiącem innych osób zaangażowanych w ten model kształcenia, a na koniec otrzymać oficjalny certyfikat. Edukacja bez barier, ograniczeń, otwarta dla tych, którzy podejmą wysiłek i zaangażują się... 

W swoim wystąpieniu w ramach TEDTalks Daphne Koller przybliża model, na jakim oparto pomysł kształcenia online - rzecz warta podpatrzenia dla wszystkich edukatorów, którzy na swoich małych “podwórkach” próbują proponować uczniom uczenie się za pośrednictwem internetu, komputera czy smartfonu. Najkrócej można ująć go w słowie - indywidualizacja, która jest kluczem do podnoszenia wyników i efektywności nauki, a możliwa jest właśnie dzięki nowym technologiom.

Co więcej - profesor Koller chce wykorzystać Coursera do zbierania danych na temat nowych sposobów zdobywania wiedzy i przyswajania jej. Twierdzi, że dane zebrane za pomocą platformy mogą zrewolucjonizować wiedzę o tym, jak się uczymy, które metody są najefektywniejsze, jakie błędy są najczęściej popełniane itp.

Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia profesor Daphne Koller:

 

Źródło: TEDTalks

Notka o autorce: Małgorzata Kowalczuk jest koordynatorką programów edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych w warszawskiej Fundacji Think!, autorką tekstów o nowoczesnej edukacji, ekspertem Szkoły z Klasą 2.0, współautorką interaktywnych pakietów edukacyjnych do nauczania m. in. wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości.


Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Dawid
    Fajne, bardzo fajne i następne z którego nic nie wyniknie, Może jakaś eksperymentalna szkoła o które...
  • Written by Robert Raczyński
    Mamy zbyt dużo wytycznych  
    - dodałbym jeszcze, że te wytyczne, choć niesprawdzalna jest ich reali...
  • Written by Robert Raczyński
    Nie jestem pewien czy mówimy o tym samym. Ludzie odczuwają lęk przed tym rodzajem myślenia bo od naj...
  • Written by Lech
    Problem nie jest akademicki, jest niesłychanie realny. Kluczowy dla kształcenia w dziedzinie nauk śc...
  • Written by Robert Raczyński
    Fizycznie jest zupełnie obojętne, bo nie ma i nie może być zgody w kwestii treści nauczania - proble...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie