O edukacji prosto z sieci

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Studiowanie na najbardziej prestiżowych uczelniach świata to marzenie milionów, na które pozwolić sobie może garstka szczęśliwców. Jedną z nich była Daphne Koller, obecnie profesor ze Stanfordu, której pasją stało się nauczanie innych z użyciem nowych technologii i całkowicie za darmo.(C) momanuma - fotolia.com

Słaby dostęp do wysokiej jakości edukacji, jej wysokie koszty, ograniczenia przestrzenne, geograficzne czy “życiowe” - te i inne problemy uniemożliwiają milionom ludzi na świecie zdobywanie wykształcenia, o którym marzą. Grupa wykładowców z Uniwersytetu Stanforda postanowiła więc udostępnić za darmo trzy atrakcyjne kursy online, by przekonać się wkrótce, że zdobyły one oszałamiającą karierę wśród studentów z najodleglejszych zakątków globu.

Współautorka przedsięwzięcia, pasjonatka uczenia profesor Daphne Koller, namówiła inne amerykańskie uczelnie do udostępnienia bezpłatnie swoich wykładów. Tak powstała platforma Coursera, dzięki której każdy może zapisać się na wybrany kurs, słuchać wykładów, rozwiązywać różnorodne ćwiczenia i zadania, współpracować, oceniać się wzajemnie i wymieniać wiedzą z tysiącem innych osób zaangażowanych w ten model kształcenia, a na koniec otrzymać oficjalny certyfikat. Edukacja bez barier, ograniczeń, otwarta dla tych, którzy podejmą wysiłek i zaangażują się... 

W swoim wystąpieniu w ramach TEDTalks Daphne Koller przybliża model, na jakim oparto pomysł kształcenia online - rzecz warta podpatrzenia dla wszystkich edukatorów, którzy na swoich małych “podwórkach” próbują proponować uczniom uczenie się za pośrednictwem internetu, komputera czy smartfonu. Najkrócej można ująć go w słowie - indywidualizacja, która jest kluczem do podnoszenia wyników i efektywności nauki, a możliwa jest właśnie dzięki nowym technologiom.

Co więcej - profesor Koller chce wykorzystać Coursera do zbierania danych na temat nowych sposobów zdobywania wiedzy i przyswajania jej. Twierdzi, że dane zebrane za pomocą platformy mogą zrewolucjonizować wiedzę o tym, jak się uczymy, które metody są najefektywniejsze, jakie błędy są najczęściej popełniane itp.

Zapraszamy do obejrzenia wystąpienia profesor Daphne Koller:

 

Źródło: TEDTalks

Notka o autorce: Małgorzata Kowalczuk jest koordynatorką programów edukacyjnych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjnych w warszawskiej Fundacji Think!, autorką tekstów o nowoczesnej edukacji, ekspertem Szkoły z Klasą 2.0, współautorką interaktywnych pakietów edukacyjnych do nauczania m. in. wiedzy o społeczeństwie i podstaw przedsiębiorczości.


Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie