90 sekund o oszczędzaniu

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times
projekty edukacyjneUmiejętność gospodarowania środkami finansowymi należy do najważniejszych kompetencji życiowych. Edukacja finansowa młodych konsumentów jeszcze na etapie szkolnym, wpływa istotnie na ich postawy w dorosłym życiu. Pozwala mieć pewność, że w przyszłości unikną wielu problemów mających źródło w niedostatecznej wiedzy na temat własnego portfela.
 
Jak przekazywać skomplikowaną wiedzę ekonomiczną młodym ludziom? Tak jak lubią - w sposób dla nich atrakcyjny i nowatorski. Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowym i serwis filmowy MillionYou proponują młodzieży nietypową formę edukacji przy wykorzystaniu kamer cyfrowych oraz telefonów komórkowych. Każdy uczeń gimnazjum lub szkoły ponadgimnazjalnej, może sprawdzić się w konkursie „Krótki film o oszczędzaniu II”, który nie tylko wyzwala kreatywność, ale przede wszystkim rozwija inteligencję finansową.

Konkurs jest jedną z atrakcji przygotowanych dla uczestników obchodów tegorocznej edycji akcji edukacyjnej Tydzień dla Oszczędzania (26-31 października 2009) – jednego z najbardziej innowacyjnych programów edukacyjnych na świecie. Jego lekka i przyjemna forma sprzyja efektywnemu przekazywaniu młodzieży treści z zakresu edukacji ekonomicznej. Przy okazji stanowi wyzwanie artystyczne dla młodych, ambitnych filmowców. Zadaniem młodzieży w konkursie jest wypromowanie, podczas trwającego 90 sekund filmu, jednego z haseł o oszczędzaniu, które zostały zamieszczone przez organizatorów na głównej stronie akcji www.tdo.edu.pl. Dzięki takiej nowatorskiej formie edukacji, młodzież zaczyna lepiej rozumieć sens oszczędzania i łatwiej przyswaja sobie wiedzę z zakresu finansów osobistych.

Konkurs „Krótki film o oszczędzaniu II” adresowany jest nie tylko do uczniów oraz nauczycieli szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. W kategorii „open” mogą wziąć udział młodzi ludzie, które niezależnie od zaangażowania się w akcję swojej szkoły, chciałyby spróbować sił w roli filmowców. W konkursie za aktywność uczniów nagradzane są także szkoły (kategoria „szkoła”).

O dużym zainteresowaniu akcją świadczą liczby, gdyż łącznie na zeszłoroczną edycję konkursu nadesłanych zostało w sumie ponad 600 minut materiałów filmowych. W tym roku organizatorzy poszerzyli konkurs o dodatkową kategorię. Będą w niej nagradzane relacje filmowe z happeningów i wydarzeń typu flashmob.
 
Filmowe prace na konkurs mogą być nadsyłane do 27 listopada. Organizatorzy zastrzegają, że szkoły, których uczniowie będą chcieli wziąć udział w konkursie filmowym, powinny wcześniej wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie www.tdo.edu.pl. Konkursowe filmy należy zamieścić w serwisie MillionYou. Łączna pula nagród wynosi aż 34 000 zł i są to realne pieniądze, od których laureaci będą mogli rozpocząć swoją indywidualną i praktyczną lekcję oszczędzania i inwestowania.

Oceną i wyborem zwycięzców filmów z kategorii „szkoła” zajmie się profesjonalne jury. Natomiast w kategorii „open” jury tylko nominuje najlepsze filmy, ale zwycięzcę konkursu wyłaniają już internauci w głosowaniu.

Regulamin konkursu, hasła konkursowe oraz szczegółowe zasady i opis nagród znajdują się w głównym serwisie akcji „Tydzień dla Oszczędzania”.
 
Pomysł na skuteczną (biorąc pod uwagę zeszłoroczne wyniki akcji „Tydzień dla Oszczędzania”) edukację młodzieży z wykorzystaniem kamer i telefonów komórkowych jest dowodem na to, że nowoczesne narzędzia informacyjno-komunikacyjne mogą być świetnie (i powinny) wykorzystywane w działaniach edukacyjnych. Sukcesy akcji edukacyjnej z oszczędzaniem w tle pokazują, że można takie metody zastosować w szkole i że przynosi to bardzo dobre efekty.
 
projekty edukacyjne  

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie