Po co tworzymy blogi projektu?

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jakiś czas temu zaproponowałyśmy Państwu współpracę w projekcie „Na logikę”, który został zatwierdzony przez narodowe Biuro eTwinning. Oprócz platformy programu nasz projekt edukacyjny ,,Na logikę” ma swój blog. Dlaczego? W trakcie realizacji zadań projektowych będzie można tam znaleźć wiele informacji na temat jego założeń oraz relacje ze wszystkich kreatywnych, edukacyjnych działań, które zadzieją się w bieżącym roku szkolnym.

Do projektu dołączyło 11 szkół. Liczba zgłoszeń przerosła nasze oczekiwania i bardzo nam przykro, że nie możemy współpracować z wszystkimi chętnymi. Każda szkoła ma dostęp do bloga, dzięki czemu na bieżąco będziemy upowszechniać jego rezultaty, a co najważniejsze dzielić się naszymi pomysłami na zajęcia kształtujące logiczne myślenie.

Dlaczego warto zakładać osobne blogi dla realizowanych projektów? Z kilku powodów:

  • jest to świetna forma upowszechniania i promowania rezultatów,
  • blog ma szeroki zasięg komunikacyjny,
  • uczniowie, ale zarówno nauczyciele mają stały dostęp do materiałów edukacyjnych publikowanych na blogu,
  • blog jest świetną formą na prezentację dobrych praktyk,
  • rodzice, uczniowie, ale także wszyscy sprzymierzeńcy projektu na bieżąco mogą obserwować aktywności realizatorów.

Nasz blog powstał na platformie blogger (jedno z narzędzi Google). Jest to darmowa platforma do tworzenia blogów na podstawie dostępnych szablonów. Nie jest trudno założyć własnego bloga, dlatego zachęcamy do takiej formy pracy w projekcie.

Zobacz blog projektu „Na logikę”.

Jak założyć bloga na bloggerze?

1. Zaloguj się na bloggera, Kliknij w link Blogger.com i utwórz bloga.

2. Zaloguj się do konta Google, jeśli nie masz to załóż.

3. Wpisz tytuł, adres i wybierz motyw.

4. Pojawi się panel administracyjny, w którym można zacząć publikować posty,

5. W panelu możemy dodać innych redaktorów bloga, etykiety lub dane kontaktowe.

Inne blogi naszych projektów:

 

Notka o autorkach: Zyta Czechowska i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl. Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli. Za szczególne osiągnięcia edukacyjno-wychowawcze otrzymały w 2017 r. Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej. Niniejszy artykuł ukazał się w blogu Superbelfrów. Licencja CC-BY-SA

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie