Legendy krakowskie

fot. Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wejdźcie w świat wyjątkowy, poznajcie Kraków, jakiego nie znacie. Zapraszamy do wysłuchania słuchowiska „Głowy wawelskie” z cyklu „Legendy krakowskie”, zrealizowanym w formie teatru radiowego z pełną obsadą aktorską oraz oprawą muzyczną i dźwiękową. Pamiętajcie, że w każdej legendzie tkwi ziarno prawdy. Zasiane lata temu, podlewane i pielęgnowane jest za każdym razem, gdy z ust do ust wędruje historia…

Legendy Krakowskie to niezwykła opowieść o najmłodszym krakowskim przewodniku Marcysiu... Wraz z wzorową uczennicą Ewką spotykają niecodzienną postać bankruta antykwariusza. Każdy z nich ma swoje współczesne problemy. Lecz kiedy otworzą się na siebie, kiedy zaryzykują i wspólnie wkroczą w świat magicznego miasta Krakowa, odkryją zupełnie nowy wymiar otaczającej ich rzeczywistości - znanej, a jednak niezwykłej z punktu widzenia historii, kryjącej się w zakamarkach dumnego miasta polskich królów.

Czy zdadzą sobie sprawę z tego, że problemy ludzi dawnego świata nie są znowu tak inne, od tego, z czym zmagają się oni sami na co dzień? Czy dostrzegą więź łączącą ludzi ponad czas i cywilizacyjne zmiany? Czy poznają potęgę legendy? Więcej nie zdradzamy, a zachęcamy do słuchania.

Słuchowisko wraz z towarzyszącą mu piosenką dostępne jest na stronie http://legendykrakowskie.pl, skąd można ja za darmo pobrać i korzystać.

Słuchowisko skierowane jest do dzieci w wieku 7-14 lat. Może ono stanowić uzupełniający materiał dydaktyczny do lekcji z obszaru kultury i historii Polski dla dzieci ze szkół podstawowych.

Projekt zrealizowało Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor, producent słuchowisk z serii Historia dla dzieci, przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

 

(Źródło: Stowarzyszenie Filmowe Trzeci Tor)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie