Edukacja ekonomiczna w Centrum Pieniądza NBP

fot. NBP - K. Słomka

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Wejście do skarbca i podniesienie 12,5 kilogramowej sztaby złota, możliwość sprawdzenia autentyczności banknotów i zobaczenia najstarszych polskich monet – to tylko niektóre z atrakcji nowo powstałego Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka w Warszawie.

Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira S. Skrzypka to jedyna w swoim rodzaju interaktywna placówka edukacyjno-wystawienniczą z zakresu ekonomii i finansów. Licząca ponad 2000 m2 powierzchni i podzielona na 16 modułów tematycznych multimedialna ekspozycja opowiada historię pieniądza, wyjaśnia rolę banków centralnych, znaczenie procesów ekonomicznych oraz zasady inwestowania – wszystko w nowoczesny i atrakcyjny sposób. Zwiedzanie uzupełnia system powizyty, który umożliwia interaktywne zdobywanie wiedzy o finansach poza murami Centrum.

Na zwiedzających czeka wiele unikalnych atrakcji. "Goście będą mogli porozmawiać z wirtualnym bankierem, wejść do skarbca i podnieść sztabę złota ważącą 12,5 kg, zapoznać się z jedną z większych w kraju kolekcji polskich monet, uczestniczyć w strategicznych grach ekonomicznych czy zbadać w laboratorium autentyczność własnych pieniędzy. Wszystko w intrygującej oprawie scenograficznej" – zachęca Piotr C. Śliwowski, dyrektor Centrum Pieniądza NBP.

fot. NBP - K. Słomka
fot. NBP - K. Słomka

Goście Centrum Pieniądza NBP dowiedzą się także jak działa rynek kapitałowy oraz bank centralny, poznają proces produkcji pieniędzy, a na koniec sprawdzą swoją wiedzę zdobytą w wielu grach i quizach.

Wstęp do Centrum Pieniądza NBP jest bezpłatny. Ekspozycja jest dostępna dla wszystkich grup wiekowych oraz osób niepełnosprawnych. Rezerwacja zajęć edukacyjnych odbywa się za pośrednictwem strony internetowej www.cpnbp.pl.

Uwaga: Ze względów bezpieczeństwa liczba osób mogących przebywać jednocześnie na terenie Centrum Pieniądza NBP jest ograniczona.

fot. NBP - K. Słomka
fot. NBP - K. Słomka

(Źródło: Narodowy Bank Polski)

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie